پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران قادر به تامین مرکبات روسیه و کشورهای همسایه است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نگهدار عصر سه شنبه در پنل تخصصی کشاورزی همایش فرصت‌های اقتصادی مازندران با بیان اینکه کشور روسیه سالانه ۱.۴ میلیون تن مرکبات نیاز دارد گفت: همچنین در کشورهای همسایه ایران بازار مطمئنی برای عرصه محصولات کشاورزی داریم و باید از آن بهره گیریم.

وی با اشاره به نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان گفت: در این نمایشگاه ۱۴۰ تولیدکننده با برندهای مطرح تولیدات کشاورزی حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۳۲ فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری و ۱۹ فرصت سرمایه گذاری در بخش شیلات در همایش سرمایه گذارای ارائه شده است عنوان کرد: بیش از ۴۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد و در ۱۴ محصول رتبه اول را داریم و ۱۰ درصد ارزش افزوده تولیدات کشور مربوط به مازندران است.

نگهدار با اظهار اینکه شش درصد تولید کشور مختص مازندران است یادآور شد: سالانه هفت میلیون تن محصولات کشاورزی با ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال در استان تولید می‌شود و در بخش زراعت ۴۵ محصول زراعی در استان قابل کشت است.

معاون جهاد کشاورزی مازندران به نیاز ۱.۴ میلیون تنی روسیه به مرکبات اشاره و اضافه کرد: مازندران ۲.۵ میلیون تن مرکبات و ۱۸۰ هزار تن کیوی در سال تولید و می‌تواند نیاز روسیه به مرکبات را تأمین کند.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد مرکبات استان مازاد مصرف بوده و نیازمند صادرات است و در صنعت طیور نیز ۲۲۰ هزار تن تولید گوشت سفید داریم که ۶۴ درصد ان مازاد مصرف است.

نگهدار به وجود مزرعه مرغ لاین خاورمیانه در مازندران گفت: وجود سه بندر و فرودگاه در استان می‌تواند زمینه ساز بهترین ترانزیت محصولات به کشورهای همسایه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.