پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران؛ پیشرو در بازسازی سوسنگرد

مازندرانی‌ها پس از آزادسازی سوسنگرد، با جمع آوری حدود سه میلیارد ریال کمک‌های نقدی مردمی، سوسنگرد را از نو ساختند.

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران؛  شهریور ۵۹ بود که صدام و حامیانش جنگ نابرابری را علیه ایران اسلامی آغاز کردند، اوایل آبان ۵۹ صدام و عراقیها با یک لشکر زرهی، ۳ تیپ، ۳ گردان پیاده، ۲ گردان کماندو با پوشش هوایی و ۹۰۰ نفر از افراد جیش الشعیبی، هویزه و حمیده را به تصرف خود در آوردند و در ۲۲ آبان ماه به سوسنگرد حمله کردند .
خیانت بنی صدر، رییس جمهور وقت ایران که آن زمان فرمانده کل قوا بود باعث شد تا صدام در خاک ایران پیشروی کند تا پس از سوسنگرد، اهواز را هم به اشغال خود در آورد، اما، با صدور فرمان امام خمینی (ره) که باید تا فردا سوسنگرد آزاد شود، معادلات بنی صدر و صدام بهم خورد.
در آزادی سوسنگرد علاوه بر یک تیپ از لشکر ۹۲ زرهی، نیروهای ژاندار مری، سپاه و یک گروه از جنگ‌های نامنظم شهید چمران شرکت داشتند که در این میان، مردم مازندران نقش مهمی را در این حماسه ایفا کردند که ثمره این دفاع ۴۳ شهید از جمله سردار شهید حسین بهرامی اهل شهرستان ساری بوده است.
پس از آزادسازی سوسنگرد آیت الله روحانی نماینده وقت ولی فقیه در مازندران از رهبری درخواست کردند مبنی بر اینکه مازندرانی‌ها می‌خواهند شهر سوسنگرد را بازسازی کنند و امام خمینی (ره) هم موافقت فرمودند که در این راستا، در فاصله زمانی ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۲ با اعزام ۱۳ هزار نیروی کار ، حدود هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ساخته و ترمیم شد.
همچنین برای بازسازی سوسنگرد حدود ۳ میلیارد ریال کمک مردمی و حدود هزار و ۷۰۰ تجهیزات خودروی سبک و سنگین به همراه امکانات به آنجا برده شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.