کد خبر:131203
پ
۳۵۳۵۰۲۰.jpg

ضرورت استفاده از روش های نوین در حوزه تبلیغ مفاهیم دینی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران تبلیغ را هنری جاودانه دانست و گفت؛ مفاهیم تبلیغی باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد و امروز استفاده از روش‌های نوین در حوزه تبلیغ یک امر اجتناب ناپذیر است. وی با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های گروه‌های تبلیغی […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران تبلیغ را هنری جاودانه دانست و گفت؛ مفاهیم تبلیغی باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد و امروز استفاده از روش‌های نوین در حوزه تبلیغ یک امر اجتناب ناپذیر است.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های گروه‌های تبلیغی و جهادی در بحران‌های اجتماعی و سواحل استان و با اشاره به وجود برخی محدودیت‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی طی چند ماه گذشته و اخیر بخاطر شیوع ویروس منحوس (کووید ۱۹)، اظهار داشت: متأسفانه طی ماه‌های گذشته و اخیر با شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹)، محدودیت‌هایی برای برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی ایجاد شده است که تحت تأثیر این شرایط است.

وی در ادامه با اشاره به تدبیر هوشمندانه و حکیمانه رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظه الله) در خصوص برگزاری مراسم لیالی قدر و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، افزود: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و درمانی از سوی عزاداران و برنامه ریزی دقیق هیئات مذهبی در این ایام نشان داد که حتی در این شرایط می‌توان با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها برنامه‌های فرهنگی و دینی را برگزار کرد.

حجت الاسلام ناصرشکریان امیری با تاکید بر الگو گرفتن سایر بخش‌های جامعه از فعالیت‌های حوزه فرهنگ دینی در شرایط بحران ویروس کرونا، تصریح کرد: علیرغم تمام تلاش‌های رسانه‌ای و مجازی دشمنان و برنامه ریزی آنان در ماه‌های قبل از محرم و صفر برای ایجاد دوگانگی سلامت و عزاداری در جامعه، هیئات مذهبی، فعالان فرهنگ دینی و تبلیغی و ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی ثابت کردند در رعایت این دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها از سایر بخش‌های دیگر جامعه مصمم‌تر و دقیق ترند و بارها هم مراکز نظارتی و بهداشتی به این موضوع اذعان کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تبلیغ در این برهه از زمان و استفاده از روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین در حوزه تبلیغ، تاکید کرد: ابزارهای تبلیغی روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند و باید برای ترویج و تبلیغ مفاهیم حوزه دین هم از این تکنولوژی‌ها بهره گرفت و از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه‌های دیداری و شنیداری باید استفاده کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش پایانی سخنان خود استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه تبلیغ را در این شرایط بحرانی بسیار اثرگذار دانست و خاطر نشان کرد: مبلغان باید مسلح به ابزار روز تبلیغی باشند و از ظرفیت فضای مجازی و استفاده از تولید محتوای جذاب و اثرگذار برای تبلیغ آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع بهره برداری کنند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه‌های مازندران در پایان، تبلیغ را میراث ارزشمند نبی مکر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت دانست و بیان داشت: تبلیغ دین و تربیت دینی جامعه، مسئولیت بسیار مهم و یک رسالت الهی است و باید برای تبیین اسلام ناب و گسترش آن و بینش و ارزش‌های اسلامی و الهی تلاش و همت مضاعف داشت.

کد خبر ۵۰۳۵۶۲۸

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید