پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از شهید ولی الله سلیمانی فرد در اولین یادواره شهدای قرآنی مازندران تجلیل می شود

حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور آذر ماه جاری همزمان با اولین یادواره شهدای قرآنی مازندران مورد تجلیل و تکریم قرار می گیرند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از شبستان ، محمدفوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران امروز(۲۵مهر) در نشست هماهنگی برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی این استان، عنوان داشت: با توجه به برگزاری هفته قرآن و عترت در هشت استان کشور که مازندران تلاش داردهفته اول بهمن ماه جاری را به این مهم اختصاص دهد از اینرو یکی از برنامه های این هفته یادواره شهدای قرآنی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه اولین یادواره شهدای قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همکاری موسسه قرآنی طهورا ساری برگزار می شود، افزود: همچنین برخی از دستگاه ها نظیرفرماندهی سپاه کربلا، صدا و سیمای تبرستان، اداره کل بنیاد شهید استان، کنگره شهدا، اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، اداره کل آموزش و پرورش استان، جهاد کشاورزی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حوزه های علمیه استان و اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران در امر برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی دیار علویان همدل و همزبان هستند.

 

فوقی از طراحی پوستر اولین یادواره شهدای قرآنی مازندران خبر داد و گفت: تاکنون به همت بنیادشهید و امور ایثارگرامن استان تعداد زیادی شهدای قرآنی که مربی، حافظ، قاری و موذن بودند، شناسایی شدند که بایستی با وردو کنگره سرداران شهید استان این امر تصریح شود.

 

وی با بیان اینکه کتاب خاطرات و وصیت نامه شهدای قرآنی استان در دست چاپ است، یادآورشد: خانواده های معظم این شهدای گرانقدر که در حوزه قرآن  فعالیت داشتند، برای حضور در این یادواره دعوت دارند.

 

فوقی با بیان اینکه این یادواره برای اولین بار در این استان برگزار خواهدشد، از دستگاه های عضو خواستار شد تا درصورت داشتن اطلاعات خاصی از شهدای قرآنی این اطلاعات را دراختیار معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی رسانه ای وصیت نامه شهدای قرآنی با همکاری اصحاب رسانه استان در دستور کار ستاد برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی قرار دارد، اظهار داشت: شعرخوانی، دکلمه خوانی برپایی نمایشگاه قرآنی و اجرای یک تئاتر با موضوع قرآنی از جمله برنامه های جانبی این یادواره در مازندران است.

 

فوقی با اشاره به تاریخ پیشنهادی این یادواره شهدا از ۲۰-۲۸صفرمصادف با ۱۱-۱۹آذرماه جاری، گفت: تلاش داریم از حجت الاسلام حشمتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی  برای حضور در این یادواره استفاده نماییم.

 

وی با اشاره به اولین روحانی شهید دفاع مقدس کشور که اهل روستای ازنی چهاردانگه ساری بودند، تصریح کرد: شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد به همراه همسر مرحومشان هر زمانی برای تبلیغ به منطقه ای اعزام می شدند به عنوان اولین اقدام کلاس قرآن درآنجا برپا می داشتند که می طلبد به عنوان شهید شاخص قرآنی معرفی شوند.

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، رئیس حوزه های علمیه استان مازندران نیز در این نشست بااشاره به ۳۷۵روحانی مازندرانی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، گفت: با توجه به اینکه اصل فعالیت های تبلیغی روحانیت بر محور قرآن است از اینرو بایستی برخی از روحانیون شهید نیز در جمع شهدای قرآنی قرار گیرند.

 

وی با اشاره به سابقه درخشان فعالیت قرآن آیت الله جوادی  آملی که به عنوان چهره شاخص قرآنی مطرح اند، خاطرنشان کرد: تلاش داریم پیام آیت الله جوادی آملی به صورت تصویری برای اولین یادواره شهدای قرآنی مازندران را آماده نماییم.

 

حجت الاسلام طاهری خواستار معرفی شهید عبدالکریم هاشمی نژاد و شهید عبدالحسین اکبری به عنوان شهدای قرآنی مازندران شد.

 

احسان آهنگر، معاونت فرهنگی سپاه کربلای مازندران نیز با اشاره به اینکه یادواره های شهدا بایستی با ابتکار و خلاقیت جهت جذب مخاطب نوجوان و جوان همراه باشد،  گفت: اینکه یک دستگاه فرهنگی متولی برگزاری یادواره شهدای قرآنی انتظار می رود این یادواره با دیگر یادواره های شهدا متفاوت باشد.

 

وی بر لزوم ساخت تئاتر و یا نمایش کوتاه با موضوع قرآنی جهت ارائه در این یادواره تاکید کرد و افزود: همچنین می توان به خواننده های ارزشی استان مازندران سفارش کار با موضوع این یادواره داده شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.