پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهرداری کیاسر به عنوان نخستین شهرداری شهرستان ساری به سامانه سیماک مجهز شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی شهرداری کیاسر دکتر همت محمدنژاد در مراسم افتتاح سامانه سیماک در شهرداری کیاسر اظهار داشت: سیماک یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز آسان سازی و شتاب بخشی کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است و یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

وی افزود:با فعال شدن سامانه سیماک صدور تمامی مجوزهای ساخت و ساز املاک در کشور اعم از داخل یا خارج شهرها و یا روستاها از سوی شهرداری‌ها و دخالت کمیسیون‌های قانونی مانند کمیسیون ماده 100 و ماده 5 و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام‌مهندسی ساختمان به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.

شهردار کیاسر گفت:سیماک همچنین بستر یکپارچه برای استعلامات میان ‌دستگاهی در بخش اماکن و املاک برای آسان سازی و شتاب بخشی به اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی از جمله حوزه‌های گردشگری، مدیریت مشاغل و صنوف است که در حال حاضر 28 دستگاه اجرایی در آن دخیل هستند.

دکتر محمدنژاد افزود: با ایجاد و استقرار سامانه خدمات الکترونیکی سیماک در شهرداری کیاسر مهلت صدور پروانه ساختمانی با روش سنتی که ماهها طول می کشید، اکنون در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

دکتر محمد ابراهیم ابراهیمی کیاسری رئیس شورای شهر کیاسر گفت:  سامانه یکپارچه مدیریت املاک (سیماک) به منظور تسریع در پاسخ استعلامات بین دستگاه‌ها از امروز راه‌اندازی و آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تمام امور قابل کنترل و پیگیری است، افزود: با طرح سیستم یکپارچه مدیریت املاک، ارباب رجوع کارها را به راحتی و سریع انجام می‌دهد که از اتلاف وقت نیز جلوگیری می‌کند و برای پیگیری پرونده نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.