پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شعب دادگاه‌های تجدیدنظر مازندران افزایش یافت

0

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در معرفی سرپرست جدید دادگاههای تجدیدنظر استان افزود: در نیمه نخست امسال در دادگاه های تجدیدنظر شاهد آمار بالای رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی بوده ایم و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی افزود: برخی از مشکلات اطاله دادرسی با ورود فناوری های نوین، حل شده  است به عنوان نمونه هم اکنون ۹۰ درصد ابلاغ ها در استان به صورت  الکترونیکی انجام می شود و برنامه ما رساندن به بالاترین در صد آن است.

حجت الاسلام اکبری بااشاره به تعداد بالای پرونده ها و وجود پرونده های قدیمی و کمبود شعب دردادگاههای تجدیدنظر گفت: در راستای کوتاه کردن زمان دادرسی و بهبود دقت وسرعت درکار، شعب دادگاههای تجدیدنظر  از ۳۱ شعبه به ۳۶ شعبه افزایش یافته است.

رییس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به حساسیت و مسئولیت خطیر محاکم تجدیدنظر و جایگاه و مسئولیت قضات پر تلاش آن  گفت: باید در این مسئولیت به عدالت محوری و حق طلبی که خواسته مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است اهتمام خاص داشته باشیم.

وی تاکید کرد که همکاران قضایی باید با توجه به اهمیت کار در دستگاه قضایی، پشتکار، دقت، نفوذ ناپذیری، قاطعیت و رفتار مناسب با مراجعین را سرلوحه  کارخود قرار دهند.

حجت الاسلام اکبری در ادامه به اخلاق مداری اشاره کرد و گفت: باید با تمام کمبودها و کاستی‌ها و سختی‌هایی که بواسطه تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضایی متوجه قضات است  با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی با حسن خلق رفتار کنیم زیرا اخلاق مداری می‌تواند موجب تغییر نگرش مردم به دستگاه قضایی شود.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام موسوی‌ها سرپرست سابق دادگاه‌های تجدید نظر استان مازندران تقدیر و علی غفاری به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.