پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیل به ۳۰واحد مسکونی در گلوگاه خسارت وارد کرد

0

فریدون کلبادی نژاد، عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ واحد مسکونی تخریب کامل شده و روستاهای ولمازو و سیدمحله لمراسک در سیل اخیر بیشترین خسارت را متحمل شدند و تلاش برای خدمت رسانی ادامه دارد.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده و همراهی نیروهای بسیج و هلال احمر، کمک و امداد رسانی به خانوارهای دچار خسارت سیل در حال انجام است و امیدواریم با همکاری دهیاری ها و شوراها کمک ها بدرستی هدایت شود و مردم بی‌سرپناه و بدون آذوقه نمانند.

فرماندار گلوگاه با اعلام اینکه بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد، افزود: مردم روستاهای مختلف و از جمله ولمازو شرافت ونجابت به خرج دادند؛ اما بحران در زیرساخت ها همچنان ادامه دارد و تلاش داریم تا نیازهای اولیه مردم برآورده شود.

کلبادی نژاد با اعلام اینکه زیرساخت ۴ روستای ولمازو، لمراسک، تیله نو و خورشید کلا دچار مشکل شده و آب این روستا برخی مواقع قطع و گل آلود است، گفت: برای حفظ سلامت جان مردم این روستاها حمل آب آشامیدنی با تانکر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه تاکنون برآورد ریالی از خسارت سیل انجام نشده خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی گلوگاه متحمل خسارت های جبران ناپذیری در سیل شد و کارشناسان در حال بررسی و جمع بندی اطلاعات  کامل خسارت ها در بخش های مختلف هستند.

این مسئول همچنین گفت: نگاه اول ما و مدیریت بحران گلوگاه بر حفظ جان و مال مردم بوده و با تمام پیگیری های انجام شده همچنان از سرنوشت بانوی سالمند گلوگاهی مفقود شده در سیل بی اطلاع هستیم.

بارندگی شدیدی که هواشناسی مازندران هم از چند روز قبل پیش بینی کرده بود، شب گذشته شرق استان را فراگرفت و طی چند ساعت بیش از ۱۴۰ میلی متر باران در شهرستان گلوگاه در شرقی ترین نقطه مازندران بارید. این بارندگی شدید سبب جاری شدن سیلاب و خسارت به زیرساخت ها ، اراضی کشاورزی و آبگرفتگی تعدادی خانه در مناطق روستایی و شهری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.