پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سمن‌ها بازوان توانمند شهرداران در مدیریت خدمات شهری هستند

0

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان چشم بیدار جامعه می‌توانند بازوان توانمندی برای شهرداران و دستگاه‌های اجرایی باشند بنابراین نگاه گذشته به مردم باید اصلاح شود و از سمن‌ها به‌عنوان یک بازو و چشم بیدار استفاده کنیم.

مهدی رازجویان در همایش شهرداران بخشداران و مدیران صنعت با شرکت‌های دانش بنیان برای هماهنگی رویداد شرکت‌های استارتاپی پسماند با اشاره به اینکه زباله و  پسماند بحران جدی و مهم مازندران است، اظهارکرد: در استانی زندگی می‌کنیم که مملو از مواهب خدادادی همچون کوه، جنگل و دریا می‌باشد و قیمت ریالی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت بنابراین برای تمامی این موضوعات که مواهب خدادادی  است، می‌ایست از جدیتی لازم برخوردار باشیم و  نگه‌داری از داشته‌هایمان می‌تواند ما را به سوی فردایی بهتر و توسعه‌ای پر رونق‌تر از گذشته سوق دهد.

وی تصریح کرد: سمن‌ها به عنوان یک بازو می‌توانند در توسعه مازندران نقش داشته باشند به جهت اینکه زباله را مدیریت کنیم و استانی سرسبز داشته باشیم و در تصمیم‌گیری‌های اجرایی هرگاه عقل و فکر حاکم شد، مردم به‌عنوان حامی مدیران شهرداران ورود نموده و فعالیت کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه این استان سالانه میزبان گردشگران فراوانی است، خاطرنشان کرد: زباله به اندازه کافی بحران ایجاد کرده است بنابراین باید گام‌های استوارتری برای استفاده از مواهب خدادادی برداریم.

رازجویان گفت: انباشت زباله بحران جدی ایجاد نموده است که برای حل این مشکل اساسی باید  استوارتر قدم برداشته و بی‌شک توسعه محوری را در بر خواهد داشت.
وی افزود: بدون انگیزه و تعامل مازندران در سال‌های آتی چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت به نوعی یکی از دغدغه‌های مهم استاندار رسیدگی به مقوله پسماند است که در این راستا جلسات متعددی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: تفاهمنامه‌های فراوانی برای جذب اعتباراتدر این راستا امضا شد که اعتبارات مناسبی برای موضوع دانش بنیان تا سقف یک میلیارد و  مباحث توسعه به میزان ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رازجویان اظهار کرد: در مقوله پسماند زباله باید کوشاتر و پویا تر باشیم تا آسیبی به محیط زیست و زباله استان وارد نشود، ما در مقابل آیندگان پیرامون نابودی محیط زیست پاسخگو هستیم. 
وی بیان کرد: مهم‌ترین معیار در ارزیابی شهرداران نحوه رسیدگی به زباله و پسماند استان است بطوریکه دپو زباله در محدوده شهری، دفع غیر اصولی و عدم مدیریت جمع‌آوری کنندگان زباله در سطح شهر موجب زیر سوال رفتن عملکرد شهرداران می‌شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران یادآور شد: اولین مسئله مورد توجه شهرداران مسئله خدمات شهری است که نقش قابل توجهی از این مهم مربوط به پسماند و زباله است و شهرداران مسئول جمع‌آوری زباله‌های تولیدی درب منزل مردم می باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.