پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| 34 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح همسان‌سازی بازنشستگان فرهنگی اختصاص یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا امروز در همایش گرامیداشت هفته معلم این شهرستان مهمترین دغدغه‌ نظام را این روزها مساله برجام و از سر گرفتن موضع تحریم از سوی آمریکا بیان کرد واظهار داشت: اتفاقات این مساله در بخش های مهم اقتصادی تاثیر بسزایی گذاشته اگر چه با پیش بینی آن شعارهایی در طول سال‌های اخیر توسط مقام معظم آمادگی لازم صورت گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه با وجود مسئله تحریم در عرصه‌های مختلف اعم از واحدهای تولیدی و علمی پیشرفت‌های بالایی رسیده‌ایم، افزود: طی سال‌ها آنها بیکار نشستند و فتنه‌های بسیاری در نظام پیاده کردند اما موفق به ایفای فتنه‌های خود نشدند. 

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه اتفاق اخیر آمریکا بر برجام نامیمون بوده و تاثیراتش را در نظام مشاهده می‌کنید، مطرح کرد: با وجود این اوضاع ارزی در کشور دولتمردان باید تدابیر درستی بیاندیشند و جلوی نابسامانی ارز را بگیرند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه آمریکا بسیاری از بانک های کشورهای اروپایی را  جریمه کردند تا از تبادل ارزی با ایران خارج کنند، گفت: این کشور ظاهراً اصل گردش مالی جهانی است و کشورهای اروپایی وابسته به آمریکا هستند.

وی عدد ملی در دنیا را دلار و تعیین‌کننده تبادلات اقتصادی بیان و مطرح کرد: پول ایران با این شرایط سقوط کرده است و این موجب تحولات اساسی در اوضاع اقتصادی کشور شده است. 

یوسفیان‌ملا با اشاره به تخصیص بودجه برای همسان سازی بازنشستگان یادآور شد: در بودجه امسال عدد و رقمی در امر تخصیص همسان سازی بازنشستگان ارائه شده  است با توجه به اینکه تامین اعتبار بر یک وزیر یا معاون رئیس جمهور بسته نیست.

نماینده مردم آمل با بیان اینکه اصل ضریب سنواتی باید به سازمان امور استخدامی آورده شود که این یک برنامه جداگانه است، گفت: در تامین این اعتبار همسان سازی پیشنهاد 11500 میلیارد تومان ارائه شده اما 3400 میلیارد تومان تخصیص یافته و امسال اتفاق می‌افتد. 

وی ادامه داد: آمل اکنون هفت پروژه عمرانی آموزش و پرورش دستور کار دارد که دو طرح ملی و پنج آن جذب اعتبار  استانی است.

یوسفیان‌ملا خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح هر مرحله‌ای ساخت مدرسه، ساخت مدارس روستاهای معلم کلا، سائیج محله و میخران دستور کار قرار گرفته و کلنگ سه مدرسه بزودی انجام می‌شود. 

فعالیت 9 معلم شاغل و پیشکسوت در آمل 

مدیر آموزش و پرورش آمل نیز با اشاره به اینکه اگر معلم نباشد جامعه عقیم و اگر این عالم باشد جامعه مقیم و ماندگار است، گفت: معلم همه سختی ها و مرامت ها را تحمل می‌کند زیرا آن را عشق می داند.

عباس مرزبند با اعلام اینکه اکنون در این شهرستان دارای 9 هزار معلم شاغل و پیشکسوت است، افزود: در آمل 490 واحد آموزشگاه با 60 هزار دانش آموز فعال است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.