پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| نظام دامپزشکی هزینه‌های مضاعفی برای دامپروران ایجاد می‌کند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اللهیار ولیزاده وندچالی امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه تشکیل سازمان نظام دامپزشکی هیچ تاثیری برای دامداران ندارد، اظهار داشت: متاسفانه این مکان به پایگاه رانتی در صنعت دامپروری تبدیل شده است.

وی افزود: متاسفانه رئیس فعلی نظام دامپزشکی مازندران که فاقد صلاحیت بوده به صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت در استان کرده که موجبات نارضایتی در استان و دامپروران شده است.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران با اشاره به اینکه اتحادیه صنعت دامپروری شکایت خود را به صورت کتبا تحویل استاندار داده تا نسبت به انحلال نظام دامپزشکی استان اقدام شود، تصریح کرد: این سازمان اصلا برای خدمت به دامداران نیست.

این تولیدکننده نمونه دامی و عشایری کشور با بیان اینکه هیچ نماینده ای از تشکل‌ها در سازمان غیرقانونی نظام دامپزشکی استان حضور ندارند، افزود: نظام دامپزشکی به عنوان سرباری برای دامداران تبدیل شده و هزینه‌های مضاعفی برای تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه برای صدور مجوز و بازدید کارشناسان نظام دامپزشکی مبالغ هنگفتی از دامداران اخذ می‌شود، گفت: این دریافت‌ها از دامداران غیرقانونی بوده و دامداران برای اینکه از تولید حمایت کنند شکایت خود را به نظام دامپزشکی تسلیم استاندار و اتحادیه استانی صنعت دامپروری کنند.

ولی‌زاده با بیان اینکه شش سال از برگزاری انتخابات دوره ای نظام دامپزشکی مازندران گذشته است و به اذعان رئیس کل دادگستری استان بیشترین شکایات دامداران از این سازمان است، تصریح کرد: دامداران هیچ رغبتی برای اخذ پروانه و صنعتی شدن نمی‌کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری کشور با اشاره به اینکه برون سپاری نظام دامپزشکی غیرکارشناسی و بدون زمینه کارشناسی بوده است، افزود: همه استانهای کشور دارای مشکلات فراوانی در نظام دامپزشکی بوده و در پایتخت ایران تهران این سازمان استانی تعطیل شده است.

ولی‌زاده با بیان اینکه نظام دامپزشکی اضافه سرباری برای تولید در کشور است، گفت: سازمان مرکزی نظام دامپزشکی کشور منافع دارد و بسیاری از درآمدهای نظام دامپزشکی استانها به حساب آنها واریز می‌شود و جور آنها به تولیدکننده برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه نظام دامپزشکی ضربه مهلکی به تولید می‌زند و متاسفانه سلیقه ای با دامداران برخورد می‌کند، تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان به عنوان نهاد مرجع و ناظر باید نسبت به برخورد با این سازمان اقدام کند.

ولی‌زاده با بیان اینکه با ورود استاندار جدید مازندران تولیدکنندگان صنعت دامپروری توانستند مطالبات خود را بیان کنند، افزود: امیدواریم مشکلات تولیدکنندگان صنعت دامپروری مازندران با درایت استاندار مازندران رفع شود.

 / ت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.