پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| نرخ مشارکت اقتصادی زنان مازندران ارتقا یابد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سمیه قاسمی طوسی امروز در جلسه کارگروه بانوان مازندران با تاکید بر ابلاغ دستورالعمل از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور مبنی بر تدوین سند ارتقا وضعیت زنان استان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 95 بیش از یک میلیون و 600 هزار زن در مازندران سرشماری شده و برنامه‌ریزی در این حوزه با توجه به طیف قابل توجه جمعیت بانوان در استان ضرورت دارد.

وی افزود: تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توسعه سلامت در کنار ساماندهی امور اقتصادی و معیشتی زنان مهم‌ترین محورهای سند ارتقا وضعیت زنان در استان است.

قاسمی تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در مازندران باید ارتقا یابد و در تنظیم سند راهبردی توجه به مولفه‌های مختلف و بازنگری بر قوانین و مقررات و اصلاح نظام تشکیلاتی و اداری زنان صورت می‌گیرد.

وی افزود: اغلب برنانه‌های کلیدی امور زنان در زمینه اشتغال زنان تاکنون عملکرد موفقیت آمیزی نداشته و نرخ پایین مشارکت اقتصادی بانوان نشان دهنده پایین بودن نرخ دسترسی زنان به خدمات آموزشی اقتصادی است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به مشکلات پیش روی فعالیت بانوان در ابعاد مختلف گفت: سند جامع ارتقا وضعیت زنان برنامه‌ریزی عملیاتی محور، شناسایی مشکلات و فرصت‌های مهم و رفع خلاهای ظرفیتی را محقق می‌کند.

وی از همه فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای تعامل و مشارکت در تدوین سند ارتقا وضعیت زنان استان دعوت کرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.