پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت نخستین بندر “رو رو” ریلی کشور در بندر امیرآباد

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به نیاز یک هزار و ۸۵۰ متر ریل برای وصل شدن به شبکه سراسری ریلی از ساخت بندر “رو رو”ریلی کشور در بندر امیرآباد خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: عباس آخوندی در بازدید از بندر امیرآباد در جمع خبرنگاران گفت: بندر امیر اباد یکی از بزرگترین بنادر دریای خزر است و در حال حاضر ۴٫۵ میلیون تن ظرفیت دارد که با  راه اندازی ۷ اسکله به ۷٫۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

 

وی افزود: بندر امیرآباد  دارای یک هزار و ۶۰ هکتار  پسکرانه است و این امکان را جهت  سرمایه گذاری های بزرگ مهیا کرده است.

 

آخوندی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب موافقت نامه در این بندر امضا شد و همه پروژها فعال و در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه در حال  استحصال زمین برای گسترش پسکرانه بندر هستیم، افزود: یکی از مهمترین ویژگی و مزیت این بندر وجود اسکله «رو- رو» ریلی است به طوری که  یک قطار می تواند در کشتی قرار گیرد و کشتی‌ها می توانند با وارد شدن به اسکله محموله را مستقیم وارد قطار کنند.

 

آخوندی اظهار کرد: یک هزار و ۸۵۰ متر ریل نیاز است تا بندر به شبکه سراسری ریلی وصل شود و این اولین بندر “رو-رو” ریلی در کشور است و توانسته موقعیت کشور را در منطقه خزر برجسته کند.

 

وی درباره تسهیل در سرمایه گذاری در بندر امیرآباد  افزود:  با وصل کردن شبکه ریلی به شبکه جاده ای و رفع مشکلات حین کار بندر امیراباد سعی می شود تا موانع سرمایه‌گذاری  کمتر شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.