پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زمینه آزادی ۲۶زندانی جرائم غیرعمد مازندران مهیا شد

0

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام محمد صادق  اکبری در جلسه ستاد دیه استان با بیان اینکه پرونده ۲۶ نفر از زندانیان غیر عمد امروز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: ۱۶ نفر به خاطر جرایم مالی، ۱ نفر به علت حوادث کارگاهی و ۹ نفر به علت ناتوانی درپرداخت مهریه در زندان هستند.   
وی افزود: برای آزادی این افراد ۱۰ میلیارد و۲۵۷ میلیون تومان مورد نیاز است که باتلاش و همکاری قضات وهمکاران ستاد دیه استان ۲میلیارد تومان آن اعسار و بیش از ۷میلیارد تومان آن گذشت شاکیان است و مابقی ازطریق بانک‌های عامل ازجمله بانک ملت، ملی، تجارت وصادرات  وکمک های مردمی تامین شده است.

وی با بیان اینکه باید شیوه مناسبی برای آزادی زندانیان انجام گیرد، ادامه داد: در جلسه قبلی ستاد دیه استان  ۳۲ پرونده زندانیان جرایم غیر عمد بررسی شد که از این تعداد ۱۵نفر آزاد و ۱۷  نفر هم  به بانک‌ها معرفی شده اند. 

رئیس کل دادگستری مازندران بیان داشت: زندانیان جرایم غیر عمد به دلیل بروز مشکلات مالی در زندان هستند و باید تلاش کرد با کمک افراد نیکوکار زمینه برای آزادسازی این افراد فراهم شود.

اکبری  خاطرنشان کرد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان، تاکنون زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد را در کشور فراهم کرده است اما همکاری شکات و گذشت از بخشی از مطالبات آنها در آزادی زندانیان  بسیارموثر است وامید است این کار خیرخواهانه زمینه ترویج فرهنگ عفو و بخشش در جامعه را مهیا تر کند.
اکبری تاکید کرد: برگزاری جشن های گلریزان در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی موثر است اما باید در کنار آن برای ترویج فرهنگ گذشت و ایثار نیز تلاش کرد و پویش و بسیج همگانی  ازسوی ستاد دیه ورسانه های مختلف استان صورت گیرد.

مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائم غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.