پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونق تولید در زمین‌های شیبدار مازندران

0

 پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مرکز مازندران، عزیزاله شهیدی فر در جلسه پیگیری توسعه زمین‌های شیبدار استان گفت: نیمی از باغ‌های واقع در زمین‌های شیبدار باید جز زمین‌های ملی و بقیه مربوط به مستثنیات و اشخاص باشد.
مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ابلاغ واگذاری ۲۵۰هکتار زمین پارسال برای ساخت باغ در زمین‌های شیبدار منابع طبیعی شرق و غرب استان هرکدام به مساحت ۱۲۵هکتار افزود: زمین‌های شیبدار مازندران با هدف ساخت باغ‌های دیم، گیاهان دارویی، گل محمدی و زراعت چوب به بهره برداران واگذار می‌شود.
شهیدی فر به شناسایی ۸۰۰گونه گیاه دارویی دارای زمینه مناسب برای کشت در زمین‌های شیبدار مازندران اشاره کرد و گفت: تامین آب در این زمین‌ها و اجرای آبیاری تحت فشار برای کشت در آن، کاملا رایگان بوده و اولویت واگذاری با شرکت‌های تعاونی است.
موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری نیز در این جلسه از دخل و تصرف و ممنوع بودن ساخت باغ در جنگل‌های هیرکانی و نیز زمین‌های احاطه شده در مناطق جنگلی خبر داد و افزود: اولویت واگذاری زمین برای ساخت باغ در مناطق شیبدار مرتعی با بهره برداران همان مرتع در نظر گرفته شده است. همچنین آماده هرگونه همکاری لازم برای ساخت باغ در زمین‌های ملی استان تا محقق شدن سهمیه ابلاغی هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.