پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: هنرمندان موسیقی مازندران در سه بخش دوتار و کمانچه، قرنه و آواز، لله وا، سرنا و دسرکوتن در هشتمین روز دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روی صحنه رفتند.

شرکت‌کنندگان راه پیداکرده به بخش نهایی در مقابل هیئت داوران نواختند و خواندند تا محمدرضا اسحاقی، فضل‌الله دهقان، ارسلان طیبی، مسلم فهیمی پس از بررسی نفرات برتر را انتخاب کنند.

جشنواره در بخش اول با حضور نوازندگان دوتار مازندران فعالیت خود را آغاز کرد. در گروه سنی الف، محمدحسین طیبی، محمدحسین ابراهیمی، علی کاظمی، سید محمدرضا محمدی سید کلایی و سید امیررضا محمدی سید کلایی و در گروه سنی ب، مجید بتیار، علی‌رضا پورحاجی و امیرعلی جهانبخشی و در گروه سنی ج، یاسر کعبه پنبه چوله و فرهاد محمدی برنامه اجرا کردند. همچنین در بخش کمانچه‌نوازان مازندران در گروه سنی الف، حسام بتیار، نیایش طالبی دادوکلایی و سید محمدرضا محمدی سید کلایی در گروه سنی ب صالح جعفری، علی فتحی چراتی، کمیل مسلمی و در گروه سنی ج، رضا ابراهیمی کلاریجانی، فرشید اسکندری، شهرام هادیان به رقابت پرداختند.

پس از اندکی تأمل، جشنواره در بخش دوم کار خود را شروع کرد. در این بخش جشنواره با حضور نوازنده ساز قرنه مازندران در گروه سنی ب با هنرمندی امیرمحمد خطیبی کار خود را پی گرفت. در آواز مازندران نیز در گروه سنی الف، آرمان فلاح‌پور، سید یونس قریشی امرئی، مهدی کارگر واسکسی و سید یاسین هاشمی آخوردی و در گروه سنی ب، امیرحسین جعفری و شایان صادقی و در بخش پایانی در گروه سنی ج، حسین فلاح روی استیج فرهنگسرای نیاوران آوازهای خطه سرسبز مازندرانی را زمزمه کردند.

در بخش پایانی برنامه‌های جشنواره موسیقی جوان در روز چهارشنبه، نوازندگان سازهای سرنا و لله وا آثار خود ارائه کردند. در بخش سوم، نوازندگان سرنا مازندران در دو گروه سنی ب و ج با حضور محمدرضا کاظمی لهمالی و محمد الیاسی رسکتی برنامه اجرا کردند و در ادامه نوازندگان ساز لله وا در سه گروه سنی الف، ب و ج به ترتیب روی صحنه آمدند. آرش احمدزاده، نیما اصغری ولیک چالی، حسین جهانی نسب، محراب قیاسی، رضا کاظمی، زمان عابدی فیرزوجائی، رضا فیضی، میلاد امینی، حمیدرضا قیاسی از هنرمندانی بودند که هنر خود را در نواختن ساز لله وا نشان دادند.

داوران به تماشای تک‌نوازی آزاد آن‌ها نشستند و سپس از برخی از شرکت‌کنندگان در خصوص مقام‌ها سؤال پرسیدند و خواستند آن را بنوازند. داوران در خصوص تک‌نوازی آن‌ها به نکاتی اشاره کردند و سپس از شرکت‌کنندگان خواستند تا دوباره بنوازند و آن قسمت را اصلاح کنند.

آرمین باکویی و سامی گلزاده و ابوالفضل مختاری و… از غایبان این بخش از جشنواره بودند.

آئین اختتامیه بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، جمعه دوم شهریورماه با معرفی برگزیدگان این بخش در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این مراسم نفرات برتر بخش نواحی این دوره جشنواره، در سه رده سنی الف (15 تا 18 سال: متولدین سال‌های 1379 تا 1382)، ب (19 تا 23 سال: متولدین سال‌های 1374 تا 1378) و ج (24 تا 29 سال: متولدین سال‌های 1368 تا 1373) معرفی خواهند شد.

بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 22 مردادماه با حضور 288 نوازنده و خواننده در بخش‌های مختلف در فرهنگسرای نیاوران آغاز شد و تا 1 شهریور ادامه خواهد داشت.

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 22 مرداد تا 17 شهریور در دو بخش در فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی برگزار می‌شود.