پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خرید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی در بابل

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مصطفی قاسم‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دانشگاه در یک سال جاری، اظهار کرد: افزایش دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌ها و تانکر اکسیژن‌ساز در بیمارستان آیت الله روحانی از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: همچنین افزایش دو دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان‌های شهید یحیی نژاد و کودکان امیرکلا به اضافه دو اکسیژن‌ساز قبلی و ده‌ها دستگاه ونتیلاتور، بای‌پپ و غیره به ارزش ۳۰ میلیارد تومان را داشتیم.

قاسم زاده تصریح کرد: بخشی از تجهیزات با ارز دولتی و از هیات امنای ارزی و بخشی دیگر از با هزینه معمولی از شرکت‌های مورد تایید تهیه شد، از محل کمک‌های مردمی نیز تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز به ارزش ۷ میلیارد تومان تهیه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: همچنین خرید پنج دستگاه ونتیلاتور که ارزش هر یک از این دستگاه‌ها ۶۰۰ میلیون بود توسط خانواده “زنده یاد گل‌افشانی” خریداری و تحویل بیمارستان ها شد.

این مسؤول تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات نصب دستگاه پیشرفته “ام آر آی” در بیمارستان شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال انجام شده است و به‌زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

وی اعلام کرد: در مجموع در یک سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی خریداری شد، همچنین در مدت یک سال گذشته ۳۶ مادر کرونایی زایمان موفقیت‌آمیز داشتند و هیچ یک از نوزادان مبتلا به کرونا نشدند.

قاسم زاده در پایان گفت: در یک سال گذشته ۸۵۰ کودک کرونایی در بیمارستان کودکان امیرکلا بستری شدند که از این تعداد سه بیمار کرونایی دارای بیماری زمینه‌ای خطرناک جان خودشان را از دست دادند.

 /۸۶۰۴۸/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.