پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خانه‌های تخریب شده سیل‌زدگان مازندران سه ماه زودتر از موعد تحویل می شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مهدی رازجویان عصر سه‌شنبه در جلسه قراگاه بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران با حضور نماینده مقام معظم رهبری در قرارگاه مناطق سیل‌زده کشور، افزود: تمام هم و غم شخص استاندار این است تا پیش از شروع فصل سرمای زمستان خانه‌های احداثی سیل‌زدگان تحویل شود.

وی با بیان اینکه  درحوادث سیل نقش نهادهایی همچون سپاه، ارتش، بسیج، قرارگاه‌های جهادی و ائمه جمعه و جماعات در سرعت بخشیدن به بازسازی هرچه زودتر مناطق سیل زده غیرقابل انکار است، اضافه کرد: در حال حاضر طبق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۳۰ واحد احداثی نیز آماده تحویل است که مراسم افتتاح آن در هفته دولت انجام می شود.

رازجویان همچنین گفت که در حال حاضر  ۹۸درصد از حدود هفت هزار واحد مسکونی آسیب دیده و تعمیری به اتمام رسیده و تحویل مردم شده است و مابقی نیز تا ۲هفته آینده به اتمام می رسد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه  خسارت ۲۷ و ۲۸اسفند سال قبل و داوزدهم فروردین سال جاری یکهزارو ۶۶۵میلیارد تومان به بخش های مختلف استان خسارت زده است، گفت: اگرچه دولت در پرداخت به موقع کمک های بلاعوض و کمک های مردمی مردم را راضی کرده است اما برای بازسازی ریر ساخت های استان به اعتبار ملی بیشتری است.

وی سهم استان مازندران از سه هزارو ۹۰۰میلیارد تومان اعتبار کشور به بخش سیلاب را  ۱۵۸میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این مقدار اعتبار برای بازسازی و اصلاح زیر ساخت ها در حوزه آب شرب شهری و روستایی ، لایروبی رودخانه ها ، ساخت پل ها  و زیر ساخت های خدمات آب ، برق ، گاز و مخابرات بسیار ناچیز است. 

رازجویان به خسارت سیلاب بهاری به بخش های مختلف کشاورزی مازندران اشاره کرد و بیان داشت: ۴۰هزار پرونده دریافت خسارت در استان تشکیل شده است که تا کنون  ۲۸هزار پرونده در سامانه سجاد ثبت شده است و تا ۲۰ روز آینده نیز همه پرونده ها برای دریافت جبران خسارت در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض به ثبت می رسد.

معاون عمرانی استاندار مازندران اظهار داشت: اگرچه همه راه های روستایی استان باز است اما هنوز تردد در راه های روستایی سیلزده به سختی صورت می گیرد.

رازجویان  با بیان اینکه رانش ناشی از سیلاب در راه های روستایی بیشتر است ، بیان داشت: اکنون در این مناطق  با عرض یک محور خودرو تردد می کنند که برای پایداری تردد به اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: همچنین  سیل پل‌های زیادی را تخریب کرد که به صورت موقت ایجاد شده است ولی همچنان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا در این نشست مدیران آب منطقه ای ، جهاد کشاورزی ، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان مازندران گزارشی از آخرین اقدامات و وضعیت را به این قرارگاه ارائه کردند.  

مازندران نخستین نقطه در کشور بود که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ سیل ویرانگری را تجربه کرد، سیلی که بعدها نیمی از استان های کشور را درگیری خود نمود.

علاوه بر سیل و سیلاب اواخر اسفند، شهروندان مازنی فروردین ماه ۹۸ نیز بار دیگر در کنار میزبانی از گردشگران نوروزی شاهد جاری شدن سیل و سیلاب در مناطق مختلف بودند به گونه ای که در این دو مرحله ۱۳ شهرستان استان درگیر بحران شدند و برابر برآوردهای صورت گرفته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف خسارت وارد شد.

طبق اعلام معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران فردا چهارشنبه بیست و سوم مرداد ماه با حضور نماینده مقام معظم رهبری ، نماینده وزارت اطلاعات ، نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشاور وزیر کشور از مناطق سیلزده استان به صورت میدانی بازدید می شود.

۶۹۹۰ /۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.