پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خالی شدن بدنه آموزش و پرورش از نیروهای با تجربه، مشکلی جدی است

رییس اداره اموزش و پرورش منطقه چهاردانگه

خالی شدن بدنه آموزش و پرورش از نیروهای با تجربه را چالشی جدی برای آموزش و پروش دانست.

1
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «حامد خلیلی ازنی » در حاشیه سی و پنجمین اجلاس بزرگ مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: منطقه چهاردانگه به واسطه کم برخوردار بودن با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می کند اما بازنشستگی اکثر همکاران و خالی شدن بدنه آموزش و پرورش از نیروهای با تجربه، خالی شدن بدنه اداری آموزش و پرورش از نیروهای توانمند به علت عدم توجه به کادر اداری در تصویب مزایا، تخریبی بودن و وجود مدارس کانکسی در منطقه، عدم تخصیص هزینه های اداری و فرسودگی بخش اعظم تجهیزات از مهم ترین چالش های منطقه چهاردانگه است.

وی افزود: در زمینه مهمترین اقدامات صورت گرفته جهت رفع چالش‌ها و مشکلات منطقه می‌توان از بهسازی تعدادی از مدارس با استفاده از کمک های خیرین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، بهسازی خودرو های از رده خارج شده آموزش و پرورش و فعال کردن مجمع خیرین اداره آموزش و پرورش چهاردانگه نام برد.

رئیس آموزش و پرورش چهاردانگه تأکید کرد: باید در کنار محتوای موجود، محتوای لازم با توجه به شرایط جغرافیایی و شغلی منطقه تهیه شود و به مقولاتی مانند کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی و ارتباط با گردشگران بیشتر پرداخته شود تا بتوانیم آموزش و پرورش را به صورت غیرمتمرکز اداره کنیم.

خلیلی در پاسخ به این سوال که برای اینکه آموزش و پرورش به گفتگوی اجتماعی تبدیل شود چه برنامه‌هایی در کوتاه مدت باید اجرا شودگفت: مدرسه باید طبق سند تحول بنیادین به کانون تربیتی محله تبدیل شود.اگر این کار صورت گیرد آموزش و پرورش به گفتگوی اجتماعی تبدیل می شود.در منطقه چهاردانگه به علت اینکه غالباً بافت روستایی وجود دارد، این کار میسر است. بدین گونه که عموما برنامه های مناسبتی مانند دهه فجر و مناسبات دینی بصورت مشترک میان مدرسه، دهیاری، شورا و پایگاه های مقاومت بسیج انجام می‌گیرد.

 
1 نظر
  1. ایمانی می گوید

    میخواید مادام العمر استخدام بشن و جوونها بیکار باشن؟!!! اینجوری یکی با ۵۰ سال یا ۶۰ سابقه باشه یکی دیگه نیروی شرکتی باشه؟چطوره؟?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.