پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حربه تحریم علمی ایران رنگ باخته است/ نیاز اعتباری پژوهشگاه‌های راهبردی تامین می‌شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: تحریم‌های فزاینده دانشگاهیان و متخصصان ایرانی اهرم بی‌فایده و رنگ باخته است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به پیشرفت‌های خیره کننده علمی کشورمان در شرایط تحریم افزود: پیشرفت‌های علمی در دوران تحریم‌های فلج کننده نشانگر ظرفیت عظیم و بی پایان فرصت‌های داخلی است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تداوم پیشرفت‌های چشمگیر در مباحث علمی و پژوهشی توسط نخبگان ایرانی گفت: اعتلای حرکت‌های جهادی در عرصه علمی نیازمند حمایت و مساعدت ویژه دولت است.

کریمی با اظهار تاسف از تحریم بنیاد برکت  بواسطه دست‌یابی به واکسن ایرانی کرونا افزود: این اقدام دشمنی بیش از پیش استکبار با حیات انقلاب اسلامی را نمایان کرد.

وی با تاکید بر توقف ناپذیری تلاش‌های ستودنی نخبگان و متخصصان کشورمان در راه اعتلای علمی تصریح کرد: تلاش محققان برجسته ایرانی در مسیر بالندگی و پیشرفت ترجمان واقعی جهاد برای فتح قله‌های افتخار است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌ها و موسسات علمی تحت تحریم آمریکا باید بیشتر مورد حمایت دولت قرار گیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی نیاز اعتباری شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگاه‌های راهبردی کشور بدون هیچ مشکلی تامین خواهد شد.

کریمی با اشاره به مراحل پایانی تدوین لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق گفت: نمایندگان مجلس در مورد تقویت توان داخلی در عرصه‌های پیشتازانه مانند اجرای طرح‌های تحقیقاتی و راهبردی در بودجه سال آینده اتفاق نظر دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.