پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جراحی ضایعه نادر عروق گردنی در بیمارستان آیت اله روحانی بابل

0

فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل از انجام جراحی ضایعه نادر عروق گردنی جوان گلوگاهی در بیمارستان آیت الله روحانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، پویا طیبی گفت: این بیمار جوان مورد نارسایی مزمن کلیه که از ۱۰ سال قبل کاندید انجام دیالیز خونی شده بود با توده ضربان‌دار قاعده گردن به درمانگاه جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه این جوان به‌دنبال تعبیه لوله مخصوص انجام دیالیز در گردن دچار آسیب ناخواسته شریانی شده بودند، تصریح کرد: با گذشت ۱۰ سال، این آسیب از نظر وسعت خونریزی داخلی و ارتباط با سایر عروق گردنی بسیار پیشرفت نموده و تبدیل به یک فیستول شریانی وریدی با جریان خون بالا همراه با سودوآنوریسم بزرگ قاعده گردن شده بود.

فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: این بیمار به مدت هشت ساعت تحت عمل جراحی موفق برداشتن فیستول شریانی وریدی شریان ورتبرال به ورید ژوگولار به همراه سودوآنوریسم وسیع و مزمن قاعده گردن که ضایعه‌ای بسیار نادر است، قرار گرفت.

طیبی افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی بخش جراحی عروق در دانشگاه علوم پزشکی بابل و فراهم‌آوری تجهیزات لازم، امکان عمل‌های پیچیده بیماری‌های عروقی در بیمارستان آیت اله روحانی مهیا شده است به‌طوری که آماده پذیرش سایر بیماران نیازمند به اعمال جراحی عروق از سایر مناطق استان و استان‌های مجاور می‌باشیم.

دکتر وفایی جراح قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه گفت: جوان گلوگاهی پس از حدود دو سال پیگیری جهت درمان ضایعه مذکور در مراکز درمانی استان و پایتخت به علت خطر بسیار زیاد خونریزی حین عمل و یا آسیب سایر عروق و اعصاب گردن و حتی ایجاد سکته مغزی و مرگ احتمالی ناشی از آن تحت درمان قطعی قرار نگرفته بودند که پس از مراجعه به این مرکز تحت عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این جراحی در جهان به‌صورت نادر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این جراحی همکاری تیمی خوبی بود که بین گروه جراحی قلب و جراحی عروق صورت پذیرفت.

جراح قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن تشکر از همکاران  بخش‌های جراحی، ای سی یو قلب باز و اتاق عمل بیمارستان آیت اله روحانی یادآور شد: بسیار خوشحالیم این امکان در دانشگاه علوم پزشکی بابل مهیا شده است تا بتوانیم جراحی‌های پیچیده و سخت را با همکاری گروه‌های مختلف انجام دهیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.