پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جبران زیان انباشته شرکت چوب و کاغذ مازندران/روشن بودن چراغ تولید کمک بزرگی به اقتصاد مازندران است

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران که در سالن همایش‌های هتل سالاردره برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات شرکت چوب و کاغذ غم سنگینی بود و اینکه در سال جهش تولید، یک مجموعه که تولیدکننده یک کالای راهبردی است، مایه ناراحتی بود و امیدواریم با مدیریت جدید و توانمندی‌هایی که در مدیر جدید سراغ داریم در سال جهش تولید، شاهد تحقق جهش تولید باشیم هر چندکه در دو سه ماه اخیر شاهد تحولات مثبت زیادی بودیم.

*لزوم استقرار مدیریت دانش‌بنیان، عدالت‌بنیان و اخلاق‌بنیان 

وی افزود: چوب و کاغذ درحقیقت چشم و چراغ مردم مازندران است  و روشن بودن چراغ تولید در این مجموعه، کمک بزرگی به اقتصاد استان است و از همه کارگران و مدیران زحمت‌کش این مجموعه قدردانی می‌کنم.

محمدی لائینی تصریح کرد: مدیر اصلی در جهان خداوند است و مدیریت ما نیز باید همانند مدیریت خداوند، دانش‌بنیان، عدالت‌بنیان و اخلاق‌بنیان باشد و ما نیز باید در این امر، به مدیریت خدا توجه کنیم و از جمله ما نیز باید مدیریت خود را دانش بنیان، عدالت بنیان و اخلاق بنیان بنا کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت مدیریت در ساماندهی امور، بیان کرد: شما اگر مواد مرغوب را به آشپز ناشی بدهید، غذای نامرغوب به شما تحویل می‌دهد و مدیر قوی هم این‌گونه می‌تواند کارها را تدبیر کند و مشکلات را شناسایی و کاهش دهید.

این مسؤول گفت: شرط اصلی مدیریت موفق در مجموعه صنایع چوب و کاغذ مازندران، مدیریت بر خود است و مدیر موفق باید از لابیگری‌های غلط بپرهیزد، با تلاش فراتر از وظیفه به بهره‌وری مطلوب برسد.

*طرح تنفس جنگل نباید در کار صنایع سلولزی وقفه ایجاد کند

معاون امور اقتصادی استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: چوب و کاغذ یکی از مجموعه‌های بزرگ است چون هزار نیرو را به‌طور مستقیم به کار گرفته و ظرفیت تولید بالایی دارد ضمن اینکه بالغ بر ۶۰ درصد تولید کاغذ تحریر و روزنامه و ۳۰ درصد تولیدات صنایع سلولزی با ۲۰۶ واحد به مازندران مربوط است و همه این موارد، بر اهمیت چوب و کاغذ تاکید دارد.

حسن خیریانپور تصریح کرد: طرح تنفس جنگل نباید موجب توقف تولیدات سلولزی شود و برنامه ما طرح زراعت چوب بود که با جدیت در تمام شهرستان‌ها در دست اجرا است.

معاون استانداری مازندران تاکید کرد: همه دستگاه‌ها از تامین اجتماعی،  امور مالیاتی، برق منطقه‌ای و  بانک‌ها همراهی کردند و چوب و کاغذ مازندران از ماده ۱۴۱ خارج شد. 

وی ادامه داد: کاهش هزینه‌های زائد، ثبات مدیریتی و ضرورت نوسازی و بهسازی تجهیزات از مواردی است که از مدیریت جدید می‌خواهم مد نظر قرار دهد.

*افزایش بهره‌وری عوامل تولید، کلید حل مشکلات

در ادامه، حسین پناهیان مدیرعامل شرکت آینده پویا وابسته به بانک ملی و سهامدار اصلی مجموعه در این جلسه، گفت: تنها سهامدار مجموعه یعنی شرکت آینده پویا وابسته به بانک ملی نیست بلکه مردم و ساکنان این منطقه، محیط زیست، کارگران زحمتکش همه در شمار ذینفع این مجموعه هستند اما یک ذینفع بزرگ دیگری داریم که مالک همه است و او همان خداوند توانا است.  

وی گفت: صندلی مدیریتی برای هر کدام از ما بار امانت است و سهامدار نیز در این مجموعه وظیفه و تکلیفی دارد و ازجمله هنر مدیریت در چنین جایگاهی، بالانس کردن منافع این ذینفعان است به شکلی که در روز داوری،  پاسخگوی خداوند که سهامدار بررگ همه ماست، باشیم.

پناهیان خاطرنشان کرد: زمانی که  آمدم  آگهی مزایده شرکت چوب و کاغذ که رسانه‌ای شده بود را لغو کردم با وجود اینکه مشکلاتی هم برای سهامدار داشت اما برنامه این بود که به‌زودی سهام شرکت چوب و کاغذ در بازار بورس عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آینده پویا اضافه کرد: افزایش بهره‌وری عوامل تولید، کلید حل مشکلات این مجموعه است و من از تمام هیات مدیره می‌خواهم کار تیمی انجام دهند چرا که اصلاح ساختار مالی شرکت و تمرکز بر سلامت سازمانی نیز موجب خواهد شد‌ پس همه ذینفعان رسالت خود را به درستی انجام دهند.

این سهامدار افزود: هنر یک سرمایه‌گذار چینش درست مدیریتی است و اینکه افراد لایق و صاحب صلاحیت را در  مجموعه به کار بگیرد و به خاطر داشته باشد که این مجموعه یک گنج است که مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

* لزوم دریافت مطالبات به حق چندین ساله شرکت از سازمان جنگل‌ها 

عباس صفری رییس هیات مدیره مجموعه چوب و کاغذ مازندران نیز گفت: شرکت چوب و کاغذ مجموعه‌ای پیشتاز در تولید کاغذ در کشور و حتی در خاورمیانه است.

وی تاکید کرد: در شرایط خوبی هستیم و با تولید بالای ۱۱ و ۱۲ هزار تن  رکورد تولید را شکستیم و اعتماد به نفس به همه عوامل برگشته با وجود اینکه مشکلات ناشی از تحریم دشمن و فضای اقتصادی را شاهد بودیم.

رئیس هیات مدیره مجموعه چوب و کاغذ مازندران در خصوص مشکلات چوب و کاغذ مازندران گفت: مطالبات به حق چندین ساله شرکت از سازمان جنگل‌ها امری است که با حضور مدیر جدید و همراهی همه مدیران استانی، تا قبل از پایان دولت باید پرداخت شود تا شاهد رفع مشکلات این مجموعه باشیم.

*زیان انباشته صنایع چوب و کاغذ مازندران یکساله جبران می‌شود

در پایان این مراسم؛ علی‌اکبر صفریان در مراسم معارفه خود به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: همه افرادی که در سنگرهای مختلف نظام خدمت می‌کنند شایسته تقدیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت، هدایت و دعای خیر همه بتوانیم مسوولیت خطیری که امروز به من واگذار شد را به درستی به انجام برسانم، این مدیریت برای من فرصتی برای ادای دین من به استان و زادگاهم است و امیدوارم در انجام درست این تکلیف موفق شوم.

مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به خطر ورشکستگی که شرکت را دنبال و  این مجموعه بزرگ تولیدی را به ماده ۱۴۱ نزدیک کرد، افزود: در صورت تامین نشدن مواد اولیه، ضمن تحمیل ضرر روزانه یک میلیارد تومان، احتمال ورشکستگی وجود دارد و ما برای جلوگیری از تکرار آن باید  نهایت تلاش را در افزایش تولید به انجام برسانیم.

وی در ادامه به هماهنگی و جدیت دشمن در مقابله اقتصادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:  افزایش بهره‌وری در گرو هماهنگی، هم افزایی و تلاش شبانه‌روزی است و ما هر روز که در این شرکت هستیم باید تولید داشته باشیم تا یک میلیارد ضرر در صورت توقف تولید به یک میلیارد سود تبدیل شود.

صفریان تصریح کرد: شرکت در معرض خطر جدی است اما ظرفیت بالایی در تولید و فروش محصولات داریم و اگر بتوانیم یک سال تولید را ادامه دهیم ظرف یک سال می‌توانیم زیان انباشته شرکت را جبران کنیم، دست کمک به همه شما عزیزان دراز می‌کنم تا همه حمایت کنند و بتوانیم به گونه‌ای حرکت کنیم که آینده شرکت را تضمین کنیم.

به گزارش فارس، صفریان مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران پیش‌تر مدیرعامل سیمان شمال بود.

 /۸۶۰۴۸/ع/س




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.