پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جان‌بابایی: سال سختی را پشت سر گذاشتیم/بستری بیش از یک میلیون بیمار کرونایی

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم جان‌بابایی عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان ۲۱۱ تخت‌خوابی تخصصی شهید فکوری که به مناسبت گرامیداشت ولادت امام علی (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید معلم شعبانعلی فکوری جویباری، بیان کرد: امیدواریم این بیمارستان امنیت و سلامت را برای مردم تامین کند.

وی افزود: ۲۵ سال پیش این شهرستان بیمارستانی نداشت ولی امروز دو بیمارستان دولتی و خصوصی دارد، این بیمارستان که با نیت خالصانه خانواده فکوری برای شادی روح برادر شهید و دختر عزیزشان افتتاح شد می‌تواند خدمات بین‌المللی ارائه کند.

*کرونا ثابت کرد که زیرساخت‌های درمانی باید بهتر از این باشد

جان بابایی با اشاره به اینکه کرونا ثابت کرد که زیرساخت‌های بهداشت و درمانمان باید بهتر از این باشد، گفت: سال سختی را پشت سر گذاشتیم، همکارانمان شبانه‌روز تلاش کردند تا حفظ آبرو کنند چرا که زیرساخت‌های خوبی نداشتیم ولی تا الان ارائه خدمات کرونایی به مردم روی زمین نماند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون بیش از یک میلیون بستری کرونایی در کشور داشتیم در حالی که مجموعا ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که ۱۰۰ هزار تخت در بیمارستان‌های دولتی و مابقی در مراکز درمانی خصوصی و وابسته به سازمان‌ها است،  با وجود تلخی‌ها و از دست رفتن جان برخی از مردم خدمات مردم روی زمین نماند.

*احداث بیمارستان منجر به افزایش کارایی توریسم سلامت می‌شود

این مسؤول با تاکید بر لزوم اضافه شدن زیرساخت‌های درمانی، بیان کرد: بخشی در تحقق این موضوع سهم دولت است که حداقلی‌ها را بر عهده دارد  شرایط باید تسهیل شود تا بخش خصوصی پای کار بیاید تا منجر به کاهش هزینه‌های رفت و آمد مردم به پایتخت کشور شود چرا که هنوز درصدی از مردم استان خدمات درمانی را از تهران می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت استانی بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد، در سال ۹۷ اوج توریسم سلامت کشور را داشتیم که اگر کرونا نبود یک سیر رو با رشدی داشتیم و بیمارانی از منطقه وارد کشور می‌شدند، واقعیت این است که مازندران در این بخش کمترین سهم را در این بخش داشت و حتی جزو ۱۰ استانی نبود که توریسم سلامت داشته باشد.

جان بابایی ادامه داد: تاسیس چنین بناهایی در نگاه ملی در بخش توریسم سلامت موثر است، ولی کشورهای عربی باوجود توجه به فضای سبز مازندران البته به‌‌دلیل ناکافی بودن ظرفیت از فضای بیمارستانی استان استفاده نمی‌کنند، امیدواریم این افتتاح انگیزه‌ای برای ورود سرمایه‌گذران شده و به اقتصاد استان کمک شود. 

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: الان در مازندان شاهد شیب رو به کاهش ویروس کرونا هستیم و از شرایط قرمز خارج شده امیدواریم این شرایط را به هم نریزیم تا شاهد از دست دادن عزیزان بیشتری نباشیم.

رمضانعلی فکوری موسس و بنیانگذار این  بیمارستان شهید فکوری با اشاره به اینکه این پروژه را از سال ۸۸ آغاز کردیم، اظهار کرد: امروز در هفتم اسفند ماه ۹۹ مصادف با سال‌روز ولادت حضرت علی (ع) با هزینه‌ای بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بدون تسهیلات و مساعدتی به بهره‌برداری رسید.

*احداث بیمارستان پس از ۱۲ سال تلاش 

وی با اشاره به اینکه در کشور بیمارستانی با همه امکانات کم داریم، اضافه کرد:این بیمارستان به لطف معاون بهداشت و درمان به‌طور کامل تجهیز شد که دارای ۲۰ هزار متر بنا برای هر تخت ۱۰۰ متر بنا، بهره‌برداری از امکانات کامل؛ تصویربرداری، اورژانس، آزمایشگاه، دیالیز، آی سیو، سی سیو، جراحی قلب باز، آنژیوگرافی، بخش بستری و تجهیزات دیگر مطابق با استاندارد روز دنیا است.

فکوری با اشاره به اینکه از دست دادن برادر شهیدم و دخترم در سالهای دور، در من انگیزه‌ای برای تاسیس یک بیمارستان ایجاد کرد، گفت: من که قبل از انقلاب تاجر بودم و مشکل اقتصادی نداشتم ۱۲ سال در پی اخذ مجوز ساخت بیمارستان حرکت کردم در ایتدا مجوز ساخت بیمارستان ۵۰ تخته را گرفنم تا اینکه با تلاش پس از ۱۲ سال بیمارساانی با ۲۱۱ تختخواب افتتاح شد.

*طراح برای ۲ هزار تخت در آینده

وی اعلام کرد: فضای اطراف بیمارستان به نوعی طراحی شده که در ۲۰ سال آینده براساس رشد جمعیت تعداد تخت‌ها را از ۲۱۱ به ۲ هزار تختخواب برسانیم، همچنین تاکنون حدود ۵۰ مجوز برای ورود پزشکان اخذ شد.

سردار علی اکبرنژاد هم‌رزم شهید شعبانعلی فکوری که این بیمارستان مزین به نامش است با ذکر چند خاطره از این شهید نیز بیان کرد: شهید فکوری مدیر مدرسه دکتر شریعتی قائمشهر بود با آغاز جنگ از شغلش استعفا داد و به فرمان امام شغل معلمی خودش را رها کرد و وارد جبهه جنگ شد در طول دوران جنگ صادقانه در جبهه حضور داشت.

* خدمتی صادقانه و آموزش در جبهه

وی افزود: اهل دین و ایمان و قرآن بود در طول دوره رزمندگی و فرماندهی شغل معلمی دینی تود را فراموش نکرد در گروهان ارائه می‌داد، از سفر به مکه منصرف شد تا در عملیات قلاویزان در تعقیب دشمن در یک بمباران و فشار مستقیم دشمن در همان روزی که باید در مکه حضور داشت به شهادت رسید.

اکبرنژاد خاطرنشان کرد: شهید فکوری هر نکته ای را که به‌نظرش درست می‌رسید به فرمانده تذکر می‌داد، در کل یک دست لباس داشت، لباسش که کهنه شد حاضر نشد لباس نو بر تن کند می‌گفت دین همین لباس را که از بیت‌المال گرفتم برای کنم بر من کافی‌است.

هم‌رزم شهید فکوری تاکید کرد: امروز این نظام به پشتوانه این شهدا پابرجا است تا جایی که سال‌ها بعد نام شهید منشا خیر و افتتاح این بیمارستان شد.

 /۸۶۰۴۸/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.