پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده ساری – کیاسر به محل منازعه سیاسیون تبدیل شد

راه از دیرباز یکی از عوامل بسیار تأثیر گذار برای ارتباط میان اقوام مختلف تلقی شده است و امروزه با گسترش علم و تکنولوژی نیز نیاز به راه یکی از مسائل در پیشرفت مناطق می باشد . حتی در تشکیل شهر و روستا نیز در نظر گرفته می شود.

0

 

راه از دیرباز یکی از عوامل بسیار تأثیر گذار برای ارتباط میان اقوام مختلف تلقی شده است و امروزه با گسترش علم و تکنولوژی نیز نیاز به راه یکی از مسائل در پیشرفت مناطق می باشد . حتی در تشکیل شهر و روستا نیز در نظر گرفته می شود.
 
 
وجود راه دسترسی آسان برای شهر و روستا سبب گسترش ارتباطات و همچنین ورود افراد مختلف به منظور دادوستد و تجارت می گردد و اثر گذاری خاص خود را دارند که حتی در شرایط جغرافیایی سخت نیز توانایی ایجاد راه به وجود آمده است . در مرکز مازندران با توجه به مرکز ثقل جغرافیایی که داراست و مانند پل ارتباطی استانهای مازندران ، سمنان و تهران می باشد اما همچنان مسیر ساری به کیاسر از مشکلات عدیده رنج برده که علیرغم تذکرات فراوان و بروز سوانح گوناگون و مشکلات فراوان برای این بخش مشکلات آن پابرجاست .
 
 
هفته ای را به پایان نمی رسانیم که خبر تصادف منجربه مرگ و جراحت سخت را نشنویم اما همچنان نیمه کاره و رها است و به نظر میرسد عزم جدی برای تکمیل آن وجود ندارد و هراز گاهی شنیده می شود اعتباراتی را برای این جاده در نظر گرفته شده است اما همچنان خبری از تکمیل چنین مسیر مهمی نیست و جاده ساری – کیاسر به محل منازعه سیاسیون تبدیل شده و عده ای نیز این جاده و تکمیل آن را دستاویز تبلیغات در جذب آراء مردم منطقه نموده تا بتوانند با وعده ساخت چهار بانده این مسیر رأی و نظرات را به سوی خود سوق دهند و بهره ای ببرند اما دریغ از اینکه آیا توانایی چنین کاری را دارند و آیا می توانند اعتبار مناسب برای تکمیل این جاده چها بانده را اخذ نمایند ؟
 
 
این جاده تنها در شهرستان ساری سه بخش دودانگه ، چهادانگه و کلینجانرستاق را به مرکز متصل می کنند و این جدا از ارتباط با استانهای همجوار است . نکته قابل ذکر دیگر حضور تریلی ها و کامیون ها و حمل بار عبوری از بندر امیرآباد به سوی استان سمنان است که در این جاده باریک و پرترافیک حضور دارند.
 
 
این بخش ها از مناطق پرجمعیت مرکز استان مازندران است که هرروزه جمعیت کثیری از ساکنان آن به مرکز شهر سفر می کنند و در طول مسیر با خطر دست و پنجه نرم می کنند ایام تعطیل که جمعیت عبور کننده از این جاده به مراتب بیش از روزهای دیگر است و احتمال بروز سانحه به مراتب بیشتر . ساخت مسیر چهار بانده ساری – کیاسر گردشگری و توسعه منطقه را با وجود اماکن دیدنی فراوان مانند برج رسکت ، چشمه باداب سورت ، رودخانه شیرین رود ،مجتمع تفریحی گرگین آباد ، جمال الدین ملک ، دریاچه چورت ، دریاچه الندان ، امامزاده میرافضل و جنگل های درهم تنیده و چشم انداز و… می تواند رونق داده و حضور سرمایه گذاران و گردشگران فراوان را در منطقه تسهیل می کند که رونق اقتصادی و توسعه را به همراه دارد . با توجه به نظر و اهتمام مسئولین در امر گردشگری و رونق آن که سبب رشد اقتصاد می گردد به اهمیت تکمیل مسیر چهار بانده ساری- کیاسر بیش از پیش پی می بریم کخ این رشد توسعه اقتصادی بخشی از مشکلات اشتغال را حال می کند.
 
 
با توجه به آغاز نزدیک به ده ساله شروع این پروژه و عدم تکمیل آن و بی بهره بودن طول مسیر از نور چراغ در شب خطر بیشتر از روزاست و دید کم رانندگان در اغلب ایام هفته سوانح فراوانی را می افزاید . رانش زمین خود از دیگر مشکلات این مسیر است که با وجود مسیرهای انحرافی و پیچ های تند مشکلاتی را به خصوص برای رانندگان نا اشنا و غیربومی ایجاد می نماید .
 
 
لذا می طلبد مسئولین استان مازندران به خصوص مرکز استان اقدام مناسب در سالی که به اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل مزین گشته است را در جهت ساخت این مسیر چهار بانده که از آمال مردم منطقه است را صورت دهند و با رایزنی مناسب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین ارشد استان اعتبارات لازم برای این پروژه مهم اختصاص دهند تا با عزم جدی و همدلی کامل شاهد افتتاح این مسیر باشیم و دغدغه بروز سانحه هنگام عبور از جاده ساری- کیاسر به خیال تبدیل گردد.
 
 
علیرضا مظفری – شمال آنلاین
 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.