پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمامی حق و حقوق جنگلبانان غرب مازندران پرداخت می شود

0

قائم مقام معاونت امور جنگل سازمان جنگل ها کشور روز چهارشنبه با اشاره به تجمع امروز جنگبانان گفت: این سازمان با جدیت بدنبال حفظ حقوق جنگلبانان بوده و با مشخص شدن پیمانکاران جدید در کمترین زمان موظف به پرداخت حقوق و مزایای این نیروها هستند.

حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای حفاظتی جنگلهای شمال به نمایندگی از ۴۶۰ نفر نیروی جنگلبان این منطقه برای پی گیری مطالبات حقوق و سنوات خود امروز در مقابل معاونت امور جنگل سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور در چالوس تجمع کردند.

اسحاق عطایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با صبحت هایی که امروز با افراد تجمع کننده در مقابل این سازمان انجام گرفت و اطمینان خاطری که به آنها داده شد این تجمع پایان یافت.

وی ادامه داد: این سازمان با جدیت بدنبال حفظ و بکارگیری این نیروها با پیمانکار جدید در سمت های گذشته و با رعایت پرداخت حق و حقوق به جنگلبانان می باشد.

قائم مقام معاونت امور جنگل سازمان جنگل های کشور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به تعلل در پرداخت حقوق چندماه گذشته از سوی برخی از مجریان طرح های حفاظتی این اداره کل نیز با جدیت پی گیر پرداخت حقوق نیروهای حفاظتی از سوی این مجریان است.

وی با اشاره به توقف بهره برداری از جنگل های شمال کشور افزود: در گذشته پیمانکاران طرح در قبال بهره برداری بر اساس تعهدات خودشان همچون جنگل کاری، جاده سازی نسبت به پرداخت حقوق نیروها اقدام می کردند.

عطایی تصریح کرد: با توجه به توقف بهره برداری از جنگل های شمال کشور، ۱۱۰ قرارداد پیمانکاران اجرای طرح جنگل های شمال کشور خاتمه یافت و مقرر شد به جای طرح های جنگلداری یک طرح جایگزینی برای جنگل های شمال کشور بدون بهره برداری اجرا شود.

قائم مقام معاونت امور جنگل سازمان جنگل ها کشور گفت: فاصله ای با توقف بهره برداری از جنگل تا تهیه طرح جایگزین بهره برداری از جنگل بوجود آمد که قرار شد در این فاصله برای حفاظت از جنگل ها به صورت حفاظتی آگهی شده وبه همین صورت بدون بهره برداری حفظ شود.

وی ادامه داد: در این راستا برای حفاظت از جنگل ها با همان مجریان قبلی قرارداد حفاظتی ۲ تا شش ماه بسته شد که تا سال گذشته نیز اجرا شد و امسال براساس اعلام دستگاههای نظارتی حتماً این قراردادها باید به صورت آگهی اجرا شود.

عطایی تصریح کرد: برغم آگهی صورت گرفته تنها یک متقاضی شرکت کرد ولی به دریافت سنوات و افزایش حقوق در این قراردادها کمتر توجه شد و نگرانی این نیروها در این رابطه است.
وی ادامه داد: در این زمینه اداره کل نوشهر به شرط موافقت با افزایش حقوق از سوی سازمان در شنبه آینده مجدد آگهی با همان افزایش سنواتی و حقوق براساس قانون کار را برای پیمانکار جدید اعلام خواهد کرد.

یکی از جنگلبانان این منطقه با ۲۹ سال سابقه به ایرنا گفت: با ۲ فرزند دانشجو از بهمن ماه حقوق و مزایا و سنوات دریافت نکرده ام و به دلیل عدم پرداخت حق بیمه، دفترچه بیمه خانواده ام نیز اعتبار ندارد.

وی افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده پیمانکار به من اعلام کرده باید با حداقل حقوق یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ادامه کار بدهم و این درحالی است که سال قبل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کردم.
یکی دیگر از جنگلبانان نیز به ایرنا افزود: با بیش از ۲۲ سال سابقه و ۲ فرزند و در حفاظت و بهره برداری از جنگل فعالیت می کنم و به دلیل عدم دریافت حقوق ۵ ماه گذشته هم اکنون با قرض و وام امورات زندگی خود و خانواده را می گذرانم.

وی نیروهای حفاظت جنگل را خط مقدم حفاظت از جنگل های هیرکانی با میلیون ها سال سابقه بر شمرد و اظهار داشت: با توجه به عدم دریافت حقوق و مشخص نبودن وضعیت کاری در چند ماه گذشته با بیشتر ارگان های کشور مکاتبه شده ولی بدون هیچ نتیجه بوده و امروز مجبور به تجمع آرام شدیم.
۴۶۰ نفر نیرو جنگلبان در قالب ۵ شرکت بر حفاظت جنگل هیرکانی در غرب مازندران نظارت دارند.

پیش از این نیز تعدادی از این نیروها در شهرهای نور وکلاردشت برای احقاق حقوق خودشان در مقابل فرمانداری ها تجمع کرده بودند که از سوی مسئولان منابع طبیعی اعلام شد که بزودی مشکل انان برطرف خواهند شد و حق و حقوق انان پرداخت می شود.

حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر با ۳۱۳ هزار هکتار جنگل و ۱۹۷ هزار هکتار مرتع، از رامسر تا رُویان را پوشش می دهد.
شهرستان چالوس با جمعیتی بیش از ۱۱۶ هزار نفر درغرب مازندران قراردارد.
۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.