پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمامی جاده‌های کوهستانی مازندران برفی است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: کارشناس مدیریت راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران روز شنبه به خبرنکار ایرنا گفت: با توجه به ورود سامانه سرد و بارشی از شب گذشته از سمت غرب به استان مازندران، وضعیت جوی در محور کوهستانی هراز ، کندوان و کیاسر با بارش سنگین برف همراه است.

مهدی غلامیان افزود : هم اکنون بارش برف در جاده کندوان محدوده پل دزبن تا تونل کندوان در حال باریدن است و در جاده هراز نیز از پنجاب تا گالری امامزاده هاشم شاهد بارش برف هستیم .

وی گفت : بارش برف که در محور هراز و کندوان از عصر جمعه آغاز شده است هم اکنون در حال شدیدتر شدن است.

کارشناس مدیریت راه استان مازندران افزود : برف سنگین در مسیر کیاسر (ساری به سمنان) در محدوده عالی کلا تا فولاد محله در حال بارش است .

وی ادامه داد: در مسیر جاده کوهستانی سوادکوه نیز در محدوده گدوک بارش پراکنده برف مشاهده می شود که رفته رفته در حال افزایش است.

رانندگان بدون زنجیر چرخ وارد مسیرهای کوهستانی نشوند

غلامیان با اشاره به جدی بودن هشدار هواشناسی از بارش برف در مسیرهای کوهستانی استان تاکید کرد: رانندگان اصلا بدون همراه داشتن زنجیر چرخ وارد راه های کوهستانی بخصوص جاده های مازندران با پایتخت نشوند.

وی همچنین از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی کرده و حتما خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

کارشناس راهداری همچنین هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دما، جاده های استان بشدت لغزنده است و از رانندگان خواست تا فاصله ایمن و همچنین هوشیاری کامل را رعایت کرده و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نمایند.

غلامیان با بیان اینکه تمامی جاده های مازندران تحت تاثیر بارش باران و برف است ، افزود: رانندگان جوانب احتیاط را بیشتر رعایت و از سرعت و سبقت غیر ضروری خودداری کنند.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری جوی همراه با بارش برف و باران که با کاهش دما همراه است تا اواسط روز شنبه در این خطه شمال کشور ادامه دارد.

در حال حاضر بلده نور با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و بابلسر با هشت درجه درجه گرم ترین نقاط استان مازندران هستند.

استان مازندران دارای حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این میزان حدود سه هزار کیلومترجاده اصلی استان محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.