پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تغسیل بیش از ۴۰۰ نفر از اموات کرونایی در مازندران/ مسؤولان ممانعت ایجاد نکنند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسؤولان قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) در استان مازندران که توسط نمایندگی ولی فقیه در مازندران هدایت می‌شود، و این روزها وظیفه تغسیل اموات کرونایی را برعهده دارند عصر امروز در مصلی مرکز مازندران، گزارش کار ارائه کردند.

*تغسیل بیش از ۴۰۰ نفر از اموات کرونایی در مازندران 

روح الله ترابی‌نسب مسؤول قرارگاه موسی بن جعفر (ع) در مازندران در  ابتدای این جلسه بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه این قرارگاه با هدف تغسیل اموات کرونایی شکل گرفت‌، نامگذاری این قرارگاه به جهت همزمانی با شهادت امام موسی بن جعفر (ع) صورت گرفت‌ در سطح استان تا الان بیش از ۴۰۰ نفر با تغسیل دفن شدند قبلش فقط تیمم می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه باید به آسیب‌های عدم رعایت نکات شرعی در بحث دفن اموات کرونایی بپردازند، گفت: آخرین دیدار تا پایان عمر در اذهان خواهد ماند، حال اگر این دیدار در قبرستان آن هم به بدترین شکل ممکن باشد آثار روحی و روانی بدی خواهد داشت، از مسؤولان می‌خواهم در این زمینه همکاری کنند.

*تغسیل ۳۸ نفر از اموات کرونایی در شهر ساری 

 سید ابولحسن میر عمادی مسؤول این قرارگاه در شهرستان ساری بیان‌ کرد: در حال حاضر در شهر ساری در بحث تغسیل اموات کرونایی مشکل خاصی نداریم، پس از تجهیز غسالخانه در ساری حدود ۳۸ نفر از اموات کرونایی به دست طلاب جهادی تغسیل شدند، افراد داوطلب برای این‌ کار پشت نوبت هستند.

*تغسیل ۱۴۳ نفر از اموات کرونایی در قائمشهر

علی رحیمی مسؤول این قرارگاه در شهرستان قائمشهر، افزود: در حال حاضر  با ۱۱ خواهر و ۱۰ برادر همکاری داریم و تا به امروز ۱۴۳ نفر از اموات کرونایی را تغسیل و خاک سپاری کردیم، از سیزدهم فروردین  امکانات در غسال خانه بیشتر شد و از این تاریخ به بعد نیز ۴۹ نفر را با تغسیل خاکسپاری شدند که ۲۵ نفرشان زن و  مابقی مرد بودند. 

سپس؛ سید حامد صالحیان مسؤول قرارگاه منتقمون در شهرستان بابل که با قرارگاه موسی بن جعفر (ع) همکای دارد، اعلام کرد:  بابل از جمله شهرستان‌هایی بود که هیچ میت کرونایی بدون تجهیز شرعی دفن نشد، در این خصوص از روز اول اقدامات صورت گرفت.

*تغسیل ۳۰ نفر از اموات کرونایی بصورت روزانه در بابل 

وی با اشاره به اینکه تلفات کرونا در بابل بالا بود، گفت: برخی روزها ۳۰ جنازه داشتیم که برای تغسیل اعلام آمادگی شد البته داوطلبان برای انجام این کار زیاد بودند.

در ادامه اسماعیل رمضانی مسؤول سازمان تبلیغات و این قرارگاه در شهرستان آمل، یادآور شد: در نوزدهم اسفند ماه اولین جانباخته کرونایی در آمل شناسایی شد، با وجود دلهره و ترس بین مردم تاکنون هیچ متوفی بدون تیمم حداقلی به خاک سپرده نشد. 

*تغسیل روزانه یک الی پنج نفر در آمل 

وی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر در آمل غسال‌خانه مجهز برای تغسیل اموات کرونایی اختصاص داده شد که با حضور هفت نیروی برادر و هفت خواهر برای کاهش شیوع کرونا با حداقل جمعیت و سه نفر بطور ثابت پای این‌ کار هستیم، روزانه یک الی پنج نفر تغسیل می‌شوند.

رمضانی خبر داد: در شهرستان آمل‌، از چهارم فروردین تاکنون حدود ۸۵ متوفی را غسل دادیم، متأسفانه کسانی که به مسائل دین معتقدند و باید در این عرصه بیشتر فعالیت کنند حتی جواب تلفن ما را نمیدادند، که خوشبختانه امروز از نظر تجهیزات هیچ مشکلی نداریم.

علی گلی کریمی مسؤول این قرارگاه در شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار نیز بیان کرد:  از روز هجدهم اسفند ماه کار تغسیل را شروع کردیم که تاکنون ۷۳ میت در این حوزه غسل داده شدند.

محمد حسن اسفندیاری مسؤول این قرارگاه در شهرستان چالوس نیز اظهار کرد: در همان ابتدای شیوع کرونا با تشکیل ستاد کرونا در چالوس پای کار بودیم و تاکنون ۸۰ نفر از اموات کرونایی غسل داده شده و در یک آرامستان مجزا خاکسپاری شدند.

سید عبدالله حسینی مسؤول قرارگاه موسی بن جعفر (ع) در شهرستان محمودآباد نیز اعلام کرد: از زمانی که اقدام به تغسیل اموات توسط ما آغاز شد،  ۳۱ فوتی مشکوک به کرونا داشتیم که آمار ۱۳ نفر مثبت بود ۲۰ نفر دیگر مشکوک به کرونا بوند که همه توسط روحانیون غسل داده شده و خاکسپاری شدند.

در ادامه محمد جواد رودگر مسؤول این قرارگاه در شهرستان‌های عباس آباد و  تنکابن بیان کرد: ناکنون در این شهرستان ۲۰ نفر فوتی داشتیم و چون شهر ما مجهز به بخش آی سیو نیست  بیماران به شهرستان اطراف منتقل میشوند، در خود شهرستان سه مورد فوتی مشکوک داشتیم  که یک مورد غسل داده شد.

*غسالخانه مجهز در سوادکوه نداریم‌

در ادامه مهدی صداقتی  مسؤول این قرارگاه در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه در این شهرستان غسال‌خانه مجهز وجود ندارد، گفت: بیماران کرونایب در بخش سوادکوه در بیمارستان رازی قائمشهر بستری می‌شوند  و اقدامات در همان شهر صورت می‌گیرد، از این رو تا به اینجا غسلی نداشتیم.

در پایان خانم آشکاران از نکا، با اشاره به اینکه همکاری روحانیون در این شهرستان برای تغسیل اموات بسیار ضعیف بوده گفت: شخص بنده خودم مسؤولیت این کار را بر عهده گرفتم با اینکه برای غسل محدودیت بسیاری داشتیم، خودم دست بکار شدم ممانعت زیاد بود ولی خوشبختانه نتوانستند جلوی این کار را بگیرند.

 /۸۶۰۴۸/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.