پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم باران و کاهش دما در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، مازندران روز جمعه پانزدهم شهریور گذشته شرایط جوی آفتابی و هوای نسبتا گرمی را داشت به طوریکه بیشینه دمای هوای استان در این روز مربوط به گلوگاه به میزان ۳۲ درجه سانتی گراد ثبت شد اما با شمالی شدن جریانات هوا طی روزهای بعد مازندرانی ها و مسافرانی که به  این استان آمدند از یکشنبه و پیش از آغاز تعطیلات تاسوعا و عاشورای هوای ابری همراه با کاهش دما و بارندگی را شاهد بودند.

این کاهش دما که به صورت تدریجی و هر روز با کاهش یک یا ۲ درجه ای هوا همراه بود و در روز گذشته نوزدهم شهریور بیشینه دمای مازندران در گلوگاه به میزان ۲۸ و نیم درجه سانتیگراد ثبت شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: باران و خنکی هوا طی این چند روز در استان مستقر شد که بررسی های نقشه های هواشناسی نشان می دهد که این روند خواهد داشت . 

سعید غلامپور با اشاره به اینکه وضعیت فعلی هوای مازندران در مناطق جلگه ای ابرناکی است، افزود: ارتفاعات مه آلود است و این شرایط تا روز شنبه ۲۳ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:همچون روزهای گذشته ، امروز و فردا بارش های پراکنده در اکثر نقاط استان مازندران شاهد خواهیم بود و  امکان دارد از فردا به صورت نقطه ای این بارش ها به صورت رگبار باران باشد. 

طی ۲۴ ساعت گذشته ، بیشترین میزان بارش در بابلسر به میزان ۵۰ میلی متر ثبت شد .

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: علاوه بر بارندگی در مناطق جلگه ای و مه آلود شدن ارتفاعات ، کاهش دما دیگر پدیده جوی است که تا روز شنبه هفته آینده در استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بیشینه دمای امروز ساری ، مرکز مازندران به ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد ، ادامه داد : برای روزهای آینده این دما به ۲۳ درجه سانتی گراد خواهد رسید و کاهش اندک دما به نسبت امروز خواهیم داشت.

غلامپور در خصوص وضعیت دریای خزر طی روزهای آینده نیز گفت : تا ابتدای هفته آینده دریا مواج است و برای شنا مناسب نیست .  

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.