پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمه سلامت ۶۴ میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی مازندران را پرداخت کرد

0

رسول ظفرمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمامی مطالبات مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان تا پائیز امسال شامل ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، آزمایشگاه‌ها، مراکز پاراکلینیکی، مراکز بهداشت روستایی سطح یک و سایر مراکز درمانی تصفیه شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی ، ۱۴ میلیارد تومان سرانه بیمه شدگان روستایی سطح یک، ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به پزشکان خانواده شهری و روستایی، ۴ میلیارد تومان داروخانه های خصوصی و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به موسسات درمانی خصوصی همچون آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکان، پزشکان متخصص، فیزیوتراپ ها پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۸۰۰ نوع خدمات درمانی به همراه ۲ هزار و ۵۰۰ نوع قلم دارو زیر پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند.

ظفرمند تصریح کرد: هم اکنون ۹۵ درصد جمعیت استان مازندران زیر پوشش بیمه قرار دارند که ۵۰ درصد از این جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت می باشند که بیش از یک میلیون نفر از آنها به صورت رایگان بیمه هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران در خصوص طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان گفت : این طرح از سال گذشته در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با ۶۷ پزشک عمومی شروع شده که امسال پس از رفع نواقص این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرایی می شود.

وی افزود: بیمه سلامت مازندران در اجرای طرح الکترونیکی چهارگانه شامل نسخه نویسی الکترونیک ، ارسال و رسیدگی و پرداخت الکترونیکی اسناد بیمارستانی، استحقاق سنجی و ارجاع الکترونیک توانست با اجرای موفق پروژه ارسال، رسیدگی و پرداخت اسناد بیمارستانی دولتی و خصوصی رتبه نخست را در بین استان پایش شده کسب کند.

ظفرمند همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه بین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : بر اساس این تفاهمنامه،‌ خانواده ها بر اساس میزان درامد بیمه می شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس خانواده ها بر اساس میزان درامدی  در ۳ سطح دسته‌بندی می‌شوند که خانوارهایی که در دهک‌های اول تا سوم  باشند و درآمد آنان کمتر از حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار باشد از پرداخت حق بیمه معاف می شوند و به صورت رایگان بیمه خواهند شد.

وی گفت :‌ اما برای خانوار دهک چهارم که درآمد آنها برابر با حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار است با ۵۰ درصد تخفیف و با پرداخت سالانه حق بیمه نفری ۲۹۰ هزار و ۴۰۰ تومان بیمه شده و خانوار با دهک های بالاتر با پرداخت صد درصدی سرانه بیمه نفری ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان بیمه خواهند شد.

ظفرمند خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۲ هزار نفر در آزمون وسع ثبت نام کرده اند که پس از ارزیابی و مشخص شدن میزان درامدی آنان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آنها پیامک ارسال خواهد شد.

طرح پوشش اجباری بیمه سلامت روز ۱۳ آبان با حضور معاون اول رئیس جمهوری آغاز شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.