پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی در کلاردشت به چرخه تولید بازگشت

0

مرید جعفر صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان اراضی از مدت ها قبل توسط افراد فرصت طلب قطعه بندی و حصارکشی شده بود و کشاورزی در آنها انجام نمی شد که برابر قانون با همکاری و گزارش دهی  گروه های گشت حفاظت از اراضی کشاورزی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی موضوع در دستور کار قرار گرفت و نسبت به تخریب دیوارکشی و بازگشت زمین ها به حالت اولیه اقدام شد.

وی ادامه داد : علاوه بر این ، نسبت به تخریب هشت مورد بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این منطقه اقدام شد ضمن آنکه حدود ۲۰۰ مورد اخطاریه نیز به عوامل تغییر زمین های کشاورزی داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت گفت : بررسی ها نشان داده که عده زیادی از افراد بومی برای دریافت درآمد های هنگفت به نمایندگی از افراد غیربومی که غالبا پایتخت نشین هستند سعی دارند به هر بهانه ای زمین های کشاورزی این منطقه را تخریب ، قطعه بندی و پس از محصور با نرخ های چند برابر بفروشند.

جعفرصالحی نقش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی را کاهش تغییر کاربری زمین ها اثر بخش دانست و تاکید کرد که برابر قانون هر تخلفی در این زمینه در روستاها و حریم شهر ها صورت گیرد باید از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی گزارش شود در غیر این صورت مسئولیت این تخلفات بر عهده انان است که باید پاسخگو باشند.

شهرستان کلاردشت با برخورداری از حدود هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی ، ۷۵ هزار دام سبک و ۱۵ هزار دام سنگین درغرب مازندران واقع است.

این شهرستان با ۲۰ هزار نفر جمعیت ثابت و ۵۰ هزار نفر جمعیت متغیر در غرب مازندران قرار دارد.

۷۰۷۸/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.