پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیست و یکمین نشست کتابخوان شهرستان ساری در کیاسر

دومین نشست کتابخوان کیاسر و بیست و یکمین نشست کتابخوان شهرستان ساری در کتابخانه ولی عصر (عج) کیاسر برگزار شد .این نشست که صبح ۳۱ خرداد در سالن مطالعه کتابخانه با شرکت اعضای کودک و نوجوان کتابخانه برگزار شد

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی کتابخانه ولیعصر کیاسر، دومین نشست کتابخوان کیاسر و بیست و یکمین نشست کتابخوان شهرستان ساری در کتابخانه ولی عصر (عج) کیاسر برگزار شد .این نشست که صبح ۳۱ خرداد در سالن مطالعه کتابخانه با شرکت اعضای کودک و نوجوان کتابخانه برگزار شدهاز سلسله نشست های کتابخوان به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند”کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی در مردم به ویژه جوانان تبدیل شود” با حضور مسئول کتابخانه و اعضای کودک و نوجوان کتابخانه حضرت ولی عصر(عج) کیاسر برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست مسئول کتابخانه یاد اور شد که کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعهدر قالب معرفی کتاب برگزار می­گردد.

این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد. افق نشست کتاب خوان توسعه رفتار مدنی رشد ­یافته و رشد‌دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دور‌دست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه منجر گردد.

در این برنامه فرهنگی چندین کتاب به شرح زیر معرفی شد :

 کتاب شومان نویسنده حسین احمدی ارائه توسط خانم سهیلا خمان :

«در این کتاب آمده است ؛ جن از مخلوقات خداوند است. ویژگی‌‌های جسمانی این موجودات به‌گونه‌ای است که از حواس ظاهری ما پنهان هستند. آن‌ها در کنار ما و در همین دنیا زندگی ‌می‌کنند. کتاب شومان که برگرفته از نام اولین جن است، داستان ملاقات یک انسان با جنی به‌نام “ماتیران” را روایت می‌کند. کتاب به اقتضای داستان از تخیل بهره‌ فراوان برده است. این داستان، شما را با دنیای جدیدی آشنا می‌کند که همیشه برایتان جالب و اسرارآمیز بوده است.»

 

  کتاب پنج شنبه فیروزه ای نویسنده سارا عرفانی  ارائه توسط خانم فاطمه خلسه 

 

کتاب پنجشنبه فیروزه‌ای» با یک داستان سریع آغاز می­شود. با روایتی از یک دانشجو ؛ دانشجویی که اهل ادا در آوردن نیست. اما رمان پس از این پیش­درآمد وارد رابطه ظریف چند دختر دانشجو می­شود که برای زیارت به مشهد مقدس وارد شده­اند. شاید اوج رفتار عرفانی در نگارش این رمان و رو در رو قرار دادن سبک­های مختلف زیستی در رمان را بتوان در این بخش رمان جستجو کرد. عرفانی با زیرکی و در عین حال رعایت جنبه های مختلف عفاف، مخاطب را به درون تو در توی ذهن دختران جوان دانشجویی می­برد که در این سفر همراهند.

 

کتاب قصه ما همین بود نویسنده محمد میر کیانی ارائه توسط فاطمه زهرا خمان

این کتاب مصوّر  از مجموعه شش جلدی «قصه ما همین بود» و شامل داستان‌های کوتاه از ادبیات کهن و عامیانه ایران است. 

 

کتاب هزار و یکشب نویسنده سیاوش رستمانی ارائه توسط محبوبه مردانی

هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی هندی، ایرانی و عربی است که به زبان‌های متعددی منتشر شده‌است.

شروع داستان هزار و یک شب به نقل از پادشاهی است ساسانی با عنوان شهریار (پادشاه) و روایتگر آن شهرزاد (دختر وزیر) است. اکثر ماجراهای آن در بغداد و ایران می‌گذرد و داستان‌های آن را از ریشهٔ ایرانی دانسته‌اند، که تحت تاثیر آثار هندی و عربی بوده‌است. اینکه داستان‌های هزار و یک شب مشخص و روشن باشند و تعداد آن‌ها دقیقاً هزار و یک باشد چندان واقعی به نظر نمی‌رسد. اما داستان‌های زیادی زیر نام هزار و یک شب نوشته شده‌است.

 

کتاب دانستنی های پزشکی آسیموف شرح می دهد: زیست شناسی بهداشت و بیماری ها نویسنده آسیموف ارائه توسط معصومه اکبری

 در این کتاب به سوالات پزشکی به زبان ساده و روان پاسخ داده می شود.

 

  گفتنی است در پایان با اهدای لوح سپاس از ارائه دهندگان تقدیر بعمل آمده است.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.