پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهسازی جاده‌های مازندران در ترافیک کم‌توجهی/وعده‌‌هایی که روی زمین ماند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از بلاغ، جاده‌ها و راه یکی از زیرساخت‌های مهم در حوزه گردشگری و محور توسعه هر کشوری هستند و جاده ایمن باعث سفر ایمن می شود و اگر جاده‌ها از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نباشند باعث کاهش ورود گردشگر به یک منطقه خواهند شد.

در حالی که مازندران یکی از استان های مورد توجه مسافران در تمامی ایام سال به ویژه روزهای تعطیل و نوروز است اما مشکل جاده‌های آن همچنان به عنوان یک قصه بر غصه وجود دارد.

هراز تک بانده می‌شود، محور چالوس یک طرفه می‌شود، ترافیک محور فیروزکوه بسیار سنگین است، ترافیک در محورهای کناره استان آزار دهنده بوده و بحث ترافیک محور ساری تاکام قصه هزار و یک شب بوده و محور ساری گهرباران جاده مرگ نام دارد، محور قائم‌شهر به بابلسر از مسیر سیمرغ به شدت خطرناک است، در جاده جویبار به سمت کناره و بهنمیر هم اوضاع چندان مناسب نیست.

همه این مطالب نشان از فقر جدی در حوزه راه‌های استان مازندران است که با وجود تغییر مدیریت‌ها کمتر به آن توجه می‌شود، تهرانی‌ها 20 سال است که در ترافیک آزار دهنده هراز، کندوان و چالوس معطل می‌مانند، مردم چهاردانگه و دودانگه سالیان سال در ترافیک آزار دهنده روزهای تعطیلات سپری می‌کنند و در نهایت هم به وعده‌های سرخرمن ختم می‌شود.

تکلیف آزادراه تهران شمال به سرانجام نرسید که محمد اسلامی استاندار مازندران بحث اتصال مترو تهران به مازندران را مطرح کرده است، البته در ابتدا جلساتی با مدیران شهرداری تهران و حتی وزرا و نمایندگان مرتبط داشت، اما ظاهرا به دلیل مشغله بسیار زیاد حداقل مدتی است که این طرح در حال فراموشی است.

اتفاقا اتصال مترو تهران به مازندران خوب است، اما با توجه به سابقه طولانی شدن تکمیل پروژه هراز، بلاتکلیفی آزاد راه تهران شمال، نامناسب بودن وضعیت جاده کناره، طولانی شدن محور ساری به تاکام آیا بهتر نیست، حداقل در کوتاه مدت به فکر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فعلی بیافتید و توقع مردم را به اندازه نیازهای‌شان بالا ببرید،نه به اندازه رویاهایتان!

سیمای فعلی وضعیت راه‌های استان مازندران نشان از به ریختگی طولانی مدت در این حوزه دارد، در کنار این مشکلات مدیران راه وشهرسازی در این مدت کمتر تلاش کردند که در جمع خبرنگاران حاضر شده و حداقل برنامه‌های خود را تشریح کنند و مردمی که منتظر پاسخگویی مدیران استانی در این ارتباط هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.