پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه‌ریزی برای انجام تست وسیع کرونا در مازندران/ قرار گرفتن در وضعیت سبز

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

محمد مهدی ناصحی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ارتباط با آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان مازندران، اظهار کرد: مدت دو هفته‌ای است که به لحاظ تعداد بستری بیماران کاهش قابل توجهی داشتیم و تعداد ترخیصی‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه وضعیت مراجعات بیماران سرپایی به پزشکان خانواده و مراکز بهداشتی درمانی ساماندهی شده است، تصریح کرد: میران مراجعات مردم به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده و عمده مراجعات مردم به سمت پزشکان خانواده است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان‌های مازندران و گلستان به منظور نظارت بر مدیریت بیماری کرونا، خاطر نشان کرد: بار مراجعات به اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی در ارتباط با مزیت‌های فعالیت پزشک خانواده شهری و مراجعات مردم به این مراکز، گفت: این موضوع سبب می‌شود که روند انتقال بیماری کاهش پیدا کرده، میزان دسترسی مردم بهتر شده و تشخیص زودهنگام بیماری انجام شود.

ناصحی با اعلام اینکه فعالیت پزشک خانواده فرصت بسیار خوبی برای کنترل بیماری کرونا در استان مازندران است، افزود: این موضوع باعث شده که خدمات سریعتر به مردم منتقل شود.

وی اضافه کرد:در حال حاضر پزشک خانواده به صورت فعال جمعیت تحت پوشش را رصد می‌کند و ارتباط بسیار مناسبی دارند و عمده مراجعات مردم به پزشکان خانواده شهری است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در  استان‌های مازندران و گلستان یادآور شد: فعالیت پزشک خانواده باعث شده  مازندران از خط قرمز کرونا عبور کرده و به منطقه سبز برسد و وضعیت خوبی در استان داریم و ادامه این روند به شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی قابل تداوم است.

وی ادامه داد: اگر بحث فاصله گذاری اجتماعی در استان به خوبی رعایت شود بیماری در استان مدیریت شده  و می‌توانیم گام‌های بعدی را قوت بیشتری برداریم.

ناصحی از برنامه‌ریزی برای انجام تست وسیع  کرونا در استان خبر داد و گفت: در این طرح که چند نوع تست باید انجام شود، افراد ناقل و مبتلا از سطح جامعه شناسایی می‌شوند که عملیاتی کردن این موضوع نیاز به تامین اعتبار لازم است

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان‌های مازندران و گلستان با اعلام اینکه آزمایش پی‌سی‌آر کرونا در استان انجام می‌شود، افزود: دو مرکز در این ارتباط در استان راه اندازی شده و نیاز به ارسال نمونه‌ها به خارج از استان نیست که این مراکز در ساری و بابل راه‌اندازی شده و با دقت بسیار بالایی فعالیت خودشان را پیگیری می‌کنند.

ناصحی در پاسخ به اینکه تعدادی از نقاهتگاه‌ها در گذشته در مازندران ایجاد شده آیا از ظرفیت این نقاهتگاه‌ها استفاده شده است، گفت: تاکنون به جهت اقدامات کنترلی و درمانی مناسب از نقاهتگاه‌ها استفاده نشده اما اگر طرح تست وسیع در استان عملیاتی شود نیاز داریم که افرادی که شرایط قرنطینه خانگی برای آنها فراهم نیست را به این مراکز انتقال دهیم.

وی با اعلام اینکه هزار و 500 تخت خالی ویژه درمان کرونا در استان  اختصاص پیدا کرده است، گفت: حدود 850 تخت در اشغال بیماران کرونایی و مشکوک به کرونا است و مابقی تخت‌ها هم در انتظار است، تخت‌های مراکز درمانی خصوصی را آزاد کردیم که به کارهای جاری خودشان برسند.

ناصحی همچنین به همکاری مناسب مراکز درمانی خصوصی با مسؤولان استانی درمانی استان اشاره کرده است.

وی در پاسخ به آخرین سؤوال خبرنگار فارس که شاهد آزاد سازی برخی از فعالیت‌های واحدهای صنفی و شغلی در سطح استان و کشور هستیم،بعد از آزاد سازی آیا احتمال دارد که شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی باشیم، گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی فاصله گذاری هوشمند اجتماعی رعایت نشود ریسک ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

ناصحی در پاسخ به دیگر سؤوال خبرنگار ما که آیا دستورالعمل‌های طوری نوشته شده که با رعایت این موضوع افراد بیمار نشوند، گفت: تا حدی زیادی تلاش شده که همه جوانب را در نظر بگیریم، فعالیت واحدهای صنفی تصمیم کلی کشور بود که همه تابع هستیم در کنار مسائل بهداشتی باید به مسائل اقتصادی هم توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: نظر علمی و تخصصی ما این است که قرنطینه در سطح عالی در کشور اجرا شود اما کشور موانعی از جهت اقتصادی دارد که امکان اجرایی کردن قرنطینه عالی شاید وجود ندارد.

 /86004

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.