پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بانوان نقش اساسی در دستیابی به مازندران سالم دارند

0

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و زنان مشاور امور بانوان و خانواده در دستگاههای اجرایی استان با وی افزود: داشتن مازندران سالم می بایست با ارتقاء توسعه و پیشرفت استان همراه باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه جامعه از یکسری دغدغه ها رنج می برد، تاکید کرد: در این میان دغدغه های دینی را باید جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

وی توضیح داد: هم اکنون وضعیت حجاب در جامعه ما مناسب نیست و باید در این زمینه توجه بیشتری صورت بگیرد چون حجاب ، عفاف و پایبندی به ارزش های دینی و اسلامی از جمله اهدافی بود که برای آن انقلاب و صدها شهید تقدیم کرده ایم .

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برای پاسداشت این رشادت ها باید این ارزش های دینی و اسلامی را در جامعه جدی بگیریم .

محمدی لایینی به کمبودهای مالی و اعتباری در کشور اشاره کرد و افزود: در این برهه زمانی با یک مدیریت جهادی و فعال کردن اشتغال های خانگی می توان به پیشرفت رسید .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران هم در این دیدار برنامه های این مجموعه را برای نماینده جدید ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری تشریح کرد.

سمیه قاسمی طوسی با اعلام این که زنان مازندرانی همسو با رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تحقق اهداف تعیین شده در گام دوم انقلاب آمادگی دارند، گفت: فعالیت های در این زمینه آغاز شده و با جدیت اجرایی می شود.

وی با تاکید بر این که پیش نیاز دستیابی به مازندران سالم، داشتن خانواده سالم است، یکی از برنامه های مهم امور بانوان استانداری مازندران را تحقق این هدف از طریق خانواده ها برشمرد و افزود: بانوان مازندران در همه عرصه ها پا به پای مردان کار کردند و باید در عرصه های فرهنگی ، احجتماعی و اقتصادی هم دیده شوند.

قاسمی طوسی یکی از محورهای فعالیت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران را کاهش آسیب های اجتماعی معرفی کرد و گفت: در این زمینه یکی از طرح های اجرا شده آموزش مهارت های زندگی با الگوی ایرانی اسلامی بود که تاکنون با همکاری آموزش و پرورش به پنج هزار نفر از دختران دانش آموز آموزش های لازم در این زمینه داده شده است.

وی یکی از نگرانی در ارتباط با وضعیت زنان در مازندران را مربوط به سلامت جسمی آنان دانست و افزود: برای افزایش ضریب سلامت بانوان مازندرانی بویژه بانوان روستایی هم تفاهمنامه ای با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل امور روستایی امضاء و کارگاه های آموزشی برای بانوان روستایی برگزار کردیم و فعالیت های آموزشی در این زمینه را ادامه خواهیم داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نشاط اجتماعی را یکی از مولفه های اثرگذار بر پویایی و سلامت خانواده برشمرد و گفت : برای این مهم هم برنامه هایی تدارک دیده شده که از جمله آن برگزاری همایش های مختلف بوده است و در تازه ترین مورد نیز هفته گذشته که هفته سلامت نام داشت همایش پیاده روی را با حضور بانوان شاغل در دستگاههای اجرایی و دیگر بانوان علاقه مند برگزار کردیم.

قاسمی طوسی یکی از برنامه های مهم دولت تدبر و امید برای بانوان را تدوین سند ارتقای وضعیت زنان معرفی کرد و توضیح داد: برای استان مازندران هم این سند تدوین و اخیرا با حضور معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهوری در ساری رونمایی شد و یکی از مزیت های سند این است که از این پس وظایف هر یک از دستگاههای اجرایی برای ارتقاء وضعیت بانوان در بخش های مختلف مشخص شده و باید عملیاتی شود.

وی همچنین به موضوع اشتغال به عنوان یکی از مشکلات دامنگیر کشور اشاره کرد و گفت: مشکل در خصوص اشتغال زنان البته بیشتر از مردان است و ما در مازندران هم مانند همه جای کشور این مشکل را داریم ضمن این که برای رون رفت از آن هم برنامه ریزی کرده ایم که یکی پس از دیگر در حال اجراست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران یکی از راههای برون رفت از مشکل اشتغال برای بانوان را توجه به مشاغل خانگی برشمرد و توضیح داد: یکی از مشکلات بانوان شاغل در بخش مشاغل خانگی ما هم فقدان فرصت و زمینه برای عرضه محصولات بوده است که برای چاره اندیشی آن از طریق رایزنی با معاونت امور عمرانی استانداری اقدام به برپایی نمایشگاههای فصلی و دایمی کرده ایم.

وی افزود: همچنین از طریق رایزنی با پارک علم و فناوری و اداره کل ارتباطات استانداری از جوانان متعهد و متخصص برای ساختن اپلیکشن عرضه محصولات و تولیدات خانگی بانوان وارد عمل شده ایم و تلاش داریم تا این فرصت برای بانوان استان ایجاد شود که بتوانند محصولات تولیدی خود را در اقصی نقاط کشور به فروش برسانند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین از امضای تفاهم نامه جدید با خانه صنعت و معدن استان برای حل مشکل اشتغال بانوان خبر داد و گفت : براساس این تفاهم‌نامه از بانوان توانمند در حوزه کسب و کار بخش خصوصی استفاده می شود .

قاسمی طوسی در پایان از نماینده ولی فقیه در مازندران درخواست کرد که با تذکر به مدیران استان از آنان بخواهد که اجرای دستور رئیس جمهوری مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد از پست های مدیریتی به بانوان را اجرایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.