پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازارچه خود اشتغالی بانوان مازندران بهمن ماه برپا می‌شود

0

سمیه قاسمی طوسی روز دوشنبه در جمع مشاوران زن دستگاههای اجرایی مازندران افزود : نبود فضای دائمی برای ارائه و عرضه تولیدات و دست ساخته های بانوان یکی از مشکلات این قشر بویژه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست به شمار می رود و برای جبران و پوشش دادن این بخش از مشکلات تلاش داریم در مناسبت های مختلف از جمله دهه فجر و یا هفته زن بازارچه هایی بدین منظور برپا کنیم تا آنها بتوانند تولیدات خود را ارائه و عرضه بکنند.

وی گفت : امسال با توجه به همزمان شدن برنامه های دهه فجر و هفته زن بنا داریم تا یک بازارچه متمرکز برای ارائه تولیدات زنان برپا کنیم تا بر غنای نمایشگاه افزوده شود.

مازندران بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها را زنان تشکیل می دهند.

قاسمی طوسی با اعلام این که بزرگداشت هفته زن ۱۹ برنامه پیشنهاد شده است، افزود : تقدیر از زنان شاخص در تمامی حوزه ها، برگزاری کنگره جهانی محور مقاومت، تجلیل از زنان کارآفرین، تجلیل از مادران سرپرست خانوار و انتخاب جملات از بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری از جمله این برنامه های پیشنهادی است.

وی از بانوان مشاور دستگاه های اجرایی خواست تا براساس برنامه های پیشنهادی، سرفصل های برنامه هایی را که قرار است در این ایام اجرا کنند ارائه تا در زمان مشخص شده این برنامه ها اجرا شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران گفت : اجرای متمرکز برنامه های هفته زن و دهه فجر در این برهه زمانی کمبود اعتبار مالی می تواند از بار هزینه ای دستگاهها بکاهد و در کیفی سازی برنامه ها نیز تاثیر داشته باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان مازندران نیز در این جلسه ضمن تکید بر هم افزایی نهادها در اجرای برنامه ها، گفت : بانوان مشاور در دستگاه های اجرایی می توانند با ارتباط بیشتر با بسیج ادارات در این هم افزایی بیفزایند.

فرشته پازوکی اضافه کرد : به همین منظور با تشکیل هیات اندیشه ورز در ادارات که شامل افراد صاحب نظر، اساتید، روانشناسان و دانشجویان هستند در این زمینه می توانند کارایی خود را نشان بدهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.