پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انفاق 70 میلیاردتومانی مازندرانی‌ها در دوران کرونا/ آمادگی کامل برای برگزاری رزمایش کمک مومنانه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار محمدحسین بابایی در نشست خبری رزمایش کمک مومنانه و تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بلایی همه‌گیر در سراسر جهان رخ داده که همه اجتماعات، عبادتگاه‌ها، دانشگاه‌ها، بازارها و اقتصاد جهانی را به هم ریخت که از این به بعد باید قابل توجه ما باشد که با همه دانش و توانی که انسان دارد، هنوز بسیار ضعیف است.

وی افزود: انسان حتما باید از این موضوع و داستان درس بگیرد از غرور بیرون بیاید، با این حادثه مشخص شد که ما انسان‌ها سرتاسر نیازیم باید از خدا بخواهیم که کمک‌مان کند.

 فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه از اول ماجرای شیوع ویروس ورود پیدا کردیم، افزود: سریعا نیروهای بسیجی در چهار گروه سفیران سلامت، ناظران سلامت، مدافعان سلامت و ستادها پشتیبانی سلامت سازمان‌دهی شدند.

بابایی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ کارگاه خیاطی براساس پروتکل‌های دانشگاه مشغول به کار شدند، اضافه کرد: هزار و ۷۱۴ خیاط مشغول کار هستند که تماما به صورت صلواتی بوده و هزار و ۳۰۵ چرخ خیاطی چرخید تا نیازهای اولیه ماسک، دستکش، گان و بقیه نیازمندی‌ها تامین شد که بخش اعظم تولیدات را هم خیران دادند و رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به برخی محلات خانه به خانه مواد بهداشتی تقدیم شد، اظهار کرد: طی این مدت ۵ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۸۹۷ قطعه لوازم بهداشتی تولید شده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به تامین ۵ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۱۴ لیتر مواد ضدعفونی شوینده در اندازه‌‌های مختلف اشاره کرد و گفت: همه کمک‌ها مردمی بود، حتی در برخی مناطق یک شب در میان ضدعفونی صورت گرفت‌.

این مسؤول بیان کرد: در این کار خیر همه ارگان‌ها و سازمان‌ها  کمک کردند و مردم مازندران نیز بیش از ۷۰ میلیارد تومان در این مسیر انفاق کردند.

 

بابایی با اعلام اینکه هنوز هم به مشارکت بسیار بالاتر نیاز داریم، افزود: ۴۴۰ نفر روز بسیجی کار کردند و بیش از ۲ هزار و خورده‌ای نیرو نیز به کمک کادر درمانی شتافتند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته ۱۰۱ هزار و ۱۷۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد، تصریح کرد: مردم به کمک دولت آمدند چون هم نظام و هم دولت را از خودشان می‌دانند.

فرمانده سپاه کربلا خاطر نشان کرد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در روز نیمه‌شعبان مبنی بر رزمایش سراسری و گسترده برای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان ستاد رزمایش در سراسر کشور تشکیل شد و در استان نیز این ستاد متشکل از نماینده ولی فقیه، استاندار، دادستان، صداوسیما، فرمانده سپاه و مجمع خیران در استان شکل گرفت.

 

 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه در بخش عملیاتی پنج کمیته تشکیل دادیم، گفت: به دلیل اهمیت کار رسانه، اولین کمیته، کمیته فرهنگی و رسانه است که مردم باید در جریان کار قرار گیرند چرا که رزمایش گسترده‌ای بوده و رئیس آن مدیرکل صدا و سیمای مازندران است و بسیج رسانه و فضای مجازی، روابط عمومی، اعضای کمیته هستند.

این مسؤول ادامه داد: کمیته بعدی آمار و پشتیبانی است که جمع‌آوری اقلام غیرنقدی از مردم و ارگان‌ها و سایر را به عهده دارد.

بابایی افزود: کمیته مالی که وظیفه جمع‌آوری اقلام و کمک‌های نقدی و مدیریت آن شماره حساب کشوری است، که در مرکز استان مجمع خیران سپاه کربلا این کار را بر عهده دارد و در شهرستان‌ها نیز شماره حساب مجمع خیران سپاه شهرستان‌ها است.

 

 

وی با بیان اینکه کمیته رصد و شناسایی شامل دو گروه جامعه هدف نیازمندان و فقرا هستند، افزود:  افراد تحت نظر کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و همچنین گروه مهمی در این دوره نیازمند شدند، کارگران و آزادکارها که کارشان تعطیل شد و برخی اصناف و  رانندگان عمومی و سایر در دستور کار قرار دارد و بخشی دیگر از افراد که نیازمند می‌گوییم افراد آبرومند دیگری هستند که در اتفاقات سیل و زلزله کمک کردند اما در این حادثه آسیب دیدند و دچار مشکل شدند؛ چراکه کرونا هم به اقشار آسیب‌پذیر خسارت زده است.

فرمانده سپاه  کربلا ادامه داد: کمیته بعدی کمیته اجرایی است یعنی تمام اقدامات که انجام و موارد تهیه شد به دست افراد نیازمند می‌رساند که پایگاه‌های مقاومت تمام کمک‌های سازمان‌دهی شده را توزیع می‌کنند.

بابایی با اشاره به آغاز رزمایش، افزود: بخش‌های کلی رزمایش بنابر تصمیم گرفته شده شب اول ماه رمضان، شب نیمه‌ماه رمضان، شب عید فطر و شب‌های قدر انجام می‌شود.

وی درباره افطاری در ماه مبارک رمضان، گفت: قرار شد افرادی که نذر افطاری دارند غذا را در اختیار ما قرار دهند تا توزیع کنیم.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران یادآور شد: ۱۲ هیأت مذهبی در استان هر کدام هزار بسته معیشتی و خیران نیز ۳ هزار بسته ۲۰۰ هزار تومانی آماده کردند، مردم مازندران همان‌طور که در رزمایش ایثار معجزه کردند در کمک مومنانه قطعا با مشارکت وسیع‌تری مشارکت خواهند کرد.

بابایی با بیان اینکه اقدامات با شدت ادامه دارد، افزود: باید فعالیتها بروزرسانی شود و تا روز عید فطر ادامه دارد، بسیج استان مازندران در  اقدامات و فعالیت های مقابله با ویروس کرونا در رتبه اول کشور قرار گرفته است.

 /۸۶۰۴۱/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.