پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اصلاحیه کتاب‎های درسی چاپ پارسال بزودی توزیع می‌شود

0

اسفندیار نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری و کاغذ برای چاپ کتابها برای امسال ، تعداد هفت عنوان کتاب مقطع متوسطه دوم از کتاب های چاپ سال گذشته در میان دانش آموزان استان مازندران توزیع شد که کمترین تغییرات محتوایی را داشته است.

وی گفت : برای جلوگیری از مشکلات دانش آموزان به هنگام برگزاری امتحان سراسری و همچنین کنکور پیگیری لازم برای این منظور صورت گرفته و قرار شد بخش های تغییر یافته کتاب امسال در قالب جزوه آماده و در اختیار دانش اموزان قرار گیرد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد که دانش آموزان و خانواده های آنان نگران تغییرات محتوایی کتابها نباشد چرا که جزوه این بخش از کتابها در حال آماده سازی است و در کمترین زمان ممکن در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی  با بیان اینکه هم اکنون جزوه اصلاحیه کتاب شیمی پایه دهم چاپ و ارسال شده ، گفت: کتاب های دینی و زیست شناسی پایه دوازدهم هم در حال چاپ است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : با توجه به تغییرات جزیی کتاب دینی، اصول عقاید و جامعه شناسی پایه ۱۱ به همراه کتاب فیزیک پایه دهم در حال پیگیری  است و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظری خاطر نشان کرد:  توزیع برخی از کتاب های درسی چاپ سال گذشته مقطع متوسطه دوم در ۷  استان کشور انجام شده و تنها اختصاص به مازندران ندارد.

وی افزود: امسال یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب بین دانش آموزان ابتدایی، ۹۷ هزار و ۵۳ جلد در متوسطه دوم نظری و ۴۴۲ هزار و ۹۵۹ جلد کتاب نیز بین دانش اموزان هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش توزیع شده است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: دانش آموزانی که به دلیل تاخیر در ثبت نام کتاب دریافت نکرده اند می توانند از طریق مدیریت مدارس در سامانه ثبت کتاب درسی ثبت نام کنند و در کتاب برای آنها نیز ارسال شود.

استان مازندران بیش از ۵۳۵ هزار دانش آموز دارد که در حدود چهار هزار مدرسه و ۲۱ هزار کلاس درس در حال تحصیل هستند.

/۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.