پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندارمازندران:باید با تمام توان در جهت ارتقای زندگی معلولان تلاش کرد

0

احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز معلول در سالن هلال احمر ساری ضمن تبریک روز جهانی معلولین گفت: معلولیت جسمی نقص نیست و آنچه آسیب‌رسان است معلولیت اذهان است.

وی با بیان اینکه ، مشکلات اجتماعی واقتصادی بقدری است که هرچقدر تلاش کنیم کافی نیست، افزود: در برهه‌ای از زمان هستیم که دولت بواسطه دشوارترین بحران های اقتصادی و نوسانات گوناگون سخت ترین شرایط موجود را تجربه می‌کند و در عین حال در تلاش است تا حداقل نیازهای معلولین را برآورده کند.
استاندار مازندران با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای جامعه معلولین و تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تصریح کرد: اگر جزئیات قانون به درستی رعایت شود بسیاری از توقعات برآورده می‌شود.

حسین زادگان با بیان اینکه خصلت های انسانی و عواطف وجودم را مدیون کار در بهزیستی می دانم ، افزود: اوضاع پیچیده سیاسی دهه هفتاد شرایطی را فراهم کرد تا در بهزیستی به عنوان یکی از معدود نهادهای غیرسیاسی حضور داشته باشم و بسیار خرسندم که بواسطه حضور در بهزیستی به پاک ترین، مظلوم‌ترین و معصوم ترین مردم جامعه خدمت‌رسانی کردم.
وی در پایان خواستار بکارگیری تمام توان و ظرفیت بهزیستی در جهت ارتقای سطح زندگی معلولین شد و گفت: از پتانسیل عظیم مردم در قالب خیرین، سمن ها و موسسات مردم نهاد و اجتماع محور کردن فعالیت ها غافل نشوید.

بنا بر امار بهزیستی مازندران ، ۵۸ هزار و ۸۱۰  معلول در استان تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد ۲هزار و ۹۲۴ نفر در ۶۶ مرکز روزانه خدمات،‌ علاوه بر مستمری و یارانه ماهیانه، کمک هزینه معیشتی نیز دریافت می کنند.

همچنین از مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی استان ۳۶ هزار نفر مستمری دریافت کرده و از این تعدادیک هزار و ۶۳۲معلول در ۲۶ مرکز شبانه روزی در سراسر مازندران خدمات دریافت میکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.