پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از شایعه تا واقعیت لغو واگذاری سهام صنایع چوب و کاغذ مازندران/ آیا کورسوی چراغ صنعت در مازندران خاموش خواهد شد؟

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در تاریخ ۱۶ فرودین سال ۱۳۹۹، شرکت آینده پویا از شرکت‌های زیر مجموعه بانک ملی ایران آگهی فروش سهام ۵۸ درصدی خود را که متعلق به دولت است در بزرگترین کارخانه چوب و کاغذ خاورمیانه صنایع چوب و کاغذ مازندران، اعلام کرد.

در این آگهی از قیمت سهام و نحوه واگذاری مطلبی ذکر نشد، ولی شنیده‌ها حاکی از آن بود که قیمت پایه کل کارخانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان با شرایط فروش بصورت نقدی برنامه‌ریزی شد، ولی شرکت در عدم اعلام قیمت پایه اصرار داشت؟!

*مخالفت منتخبان مردم ساری و میاندورود موجب لغو آگهی فروش سهام شد؟

اولین واکنش پس از انتشار این آگهی که مضمونی کوتاه و پر ابهام داشت، “منصور علی زارعی و علی بابایی کارنامی” منتخبان مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم خطاب به آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه طی نامه‌ای مخالفت صریح خود را نسبت به این کار شرکت آینده پویا نشان دادند.(بیشتر اینجا بخوانید).

 این دو منتخب، ضمن اعلام مخالفت و اعتراض نسبت به تعیین قیمت کارشناسی و واگذاری شرکت تا تعیین تکلیف و رعایت قانون، گفتند: در این راه با تمام ظرفیت‌های قانونی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم و کارگران استفاده خواهند کرد.

منصور علی زارعی و علی بابایی کارنامی تأکید کردند؛ که از دولت انتظار دارند تا نسبت به رفع مشکلات و موانع تولید اقدام و مانع از خاموش شدن ایت چراغ کورسوی صنعت در استان مازندران شود.

*با پیگیری استانداری مازندران آگهی فروش سهام لغو شد؟

جالب است بدانیم که؛ سپس حسن خیریانپور، معاون امور اقتصادی استانداری مازندران اعلام کرد: در پی آگهی که از طرف هیات مدیره شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا مبنی بر فروش ۵۸/۰۶ درصد سهام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران صادر شده بود با پیگیری‌های استاندار مازندران و پیگیری‌های این معاونت در روز جاری توسط مدیرعامل این شرکت در حال حاضر فروش سهام یاد شده لغو شد. ‎(بیشتر اینجا بخوانید)

*اعلام دلیل لغو سهام شرکت؛ عدم امکان تردد بین استانی به دلیل شیوع کرونا  

و بهتر است بدانیم که؛ شرکت آینده پویا با انتشار پیامی عنوان کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد جهت بازدید کارخانه شرکت مزبور در استان مازندران و عدم امکان تردد بین استانی به دلیل محدودیت‌های وضع شده به دلیل شیوع بیماری کرونا، آگهی مزایده همین تاریخ لغو می‌شود تا پس از رفع شرایط بحرانی کشور و  برقراری شرایط رقابتی‌تر  در موعد دیگر آگهی خواهد شد.

 دلایل مزبور بیان شده در خصوص لغو فعلی این آگهی از استانداری و شرکت آینده پویا با هم متفاوت بوده و همچنین یک منبع اگاه گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که علی حسین‌پور مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برکنار خواهد شد.

*منصورعلی زارعی؛ برکناری مدیر صنایع چوب و کاغذ بی‌تدبیری است

در پی اعلام این خبر، منصور علی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص صحت خبر برکناری مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: این کار اشتباه بوده و با انتصابات چیزی درست نخواهد شد، ما به دنبال تعویض مدیر نیستیم و این موضوع به بی‌تدبیری مدیران شرکت آینده پویا برمی‌گردد.

وی افزود: بنده و علی بابایی‌کارنامی دو نماینده منتخب مردم ساری و میاندورود از رئیس قوه قضاییه طی نامه‌ای تأثیرگذار خواستیم که فروش سهام این شرکت را به زمان دیگری موکول کند چرا که کار باید کارشناسی صورت بگیرد و نباید بگذاریم که  این سرمایه ملی به این راحتی واگذار شود.

زارعی خاطرنشان کرد: مدت دو سالی است که مدیران این شرکت بساط را برای ورشکسته شدن محیا کردند، ولی مسؤولان استان باید تلاش کنند تا با استفاده از ماده ۱۴۱ شرکت صنایع چوب و کاغذ را از ورشکستی در بیاورند.

این مسؤول تأکید کرد: شرکت آینده پویا مجموعه‌های چوب کاغذ نکا، فریم چوب و چوب و کاغذ مازندران را در زیر محموعه خود دارند که با بی‌کفایتی نتوانستند کار خودشان را به درستی انجام دهند و الان در حال فرار به جلو هستند.

*دوران بزن و در رو تمام شد! مدیرعامل بانک ملی پاسخگو باشد

وی عنوان کرد: مدیران این شرکت باید به مردم جواب بدهند ما مدیران را به پای میز پرسش و پاسخ می‌کشانیم که چرا این اتفاقات افتاد الان در چه مرحله ای هستیم!  ما اجازه نمی‌دهیم در مرکز استان ذره ای از حقوق مردم ضایع شود، گذشت زمانی که با برداشتن یک مدیر مردم را گول می‌زدند.

زارعی اضافه کرد: مدیرعامل بانک ملی که مدیران شرکت آینده پویا را انتخاب می‌کند امروز  باید پاسخگو باشد، جواب این بی‌تدبیری‌ها را چه کسی می‌دهد؟ ما این شرکت را مرجع  با صلاحیت در این امور نمی‌دانیم توضیح می‌خواهیم، بابت خسارت‌هایی که کارد شده و ادامه دارد….

به گزارش فارس؛ در حال حاضر آگهی فروش سهام صنایع چوب و کاغذ مازندران بنا بر هر دلیلی لغو شد و باید منتظر بود که دست‌های پشت پرده و مسؤولان روی میز تصمیم‌گیری، چه سرنوشتی را برای این سرمایه ملی و صنعتی که الحق والانصاف مخصوص استان سرسبز مازندران است و گامی بلند در جهت جهش تولید خواهد بود رقم می‌زنند؟

 /۸۶۰۴۸/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.