پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای 290 برنامه پدافند غیرعامل در مازندران/ تشکیل 14 کارگروه تخصصی پدافندی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،حمید بخشی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، در ارتباط با اقدامات انجام شده پدافند غیرعامل اظهار کرد: تهدیدات زیستی را  در استان مازندران را احراز کردیم.

وی با اعلام اینکه ۲۹۰ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در دستور کار است، تصریح کرد: چندین شتاب‌نگار در برخی از مسیرهای استان با حضور مسؤولان استانی افتتاح می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با اعلام اینکه ۱۴ کارگروه تخصصی در استان را فعال کردیم، افزود: در حوزه زیستی ساختار ضعیفی داریم در کنار این موضوع محدودیت‌های بودجه‌ای و اعتباری نیز داریم.

وی اضافه کرد: در طرح‌های پدافند غیرعامل مازندران بحث مصون‌سازی نیروگاه شهید سلیمی نکا، مرغ لاین بابل، ایمن‌سازی ادارات کل را در دستور کار داریم.

بخشی خاطر نشان کرد:  تهیه چک لیست نیازمندی‌های حوزه پدافند غیرعامل استان مازندران و اقداماتی که باید انجام شود را در برنامه قرار دادیم.

وی با اعلام اینکه یکی از وظایف ما در استان مازندران پیگیری دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها است، افزود: ما سازمان ستادی هستیم و مباحثی که در کشور مطرح می‌شود را به کارگروه‌های استانی ابلاغ می‌کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران در ارتباط با همکاری دستگاه‌های اجرایی مازندران، یادآور شد: همه دستگاه‌ها اجرایی عضو کارگروه تخصصی مربوطه هستند و با توجه به قوانینی که وجود دارد در صورتی که دستگاه‌های در برخی از اقدامات کوتاهی کنند واحد حقوقی ما موضوع را پیگری می‌کند.

 در ادامه حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، اظهار کرد: برای پدافند باید عنوان درستی به‌کار ببریم و بحث پایداری منابع را مدنظر داشته باشیم برای شکل گیری منابع هزینه‌های گزاف را تهیه کنیم و با شکل‌گیری منابع دنبال بهره‌وری از این منابع باید باشیم.

وی تصریح کرد: مکان گزینی پروژه‌های مرتبط با پدافند بسیار مهم است غیر از بحث مقاوم‌سازی بحث دسترسی و استقرار منابع باید مدنظر قرار گیرد.

 /86004/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.