پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای بداهه “گل رو” به سرپرستی هنرمند چهاردانگه ای در مسیر سیل شیراز

1

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، گروه تئاتر “بدن دیوانه” با سرپرستی یاسر خاسب، بداهه انسانی “گل رو” را در مسیر دروازه قرآن، حافظیه و سعدی اجرا کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

این نمایش از محل دروازه قرآن آغاز شد و پس از گذر از چهارراه حافظیه به سمت آرامگاه حافظ ادامه پیدا کرد و در نهایت با رسیدن به مجموعه سعدیه، خاتمه یافت.

یاسر خاسب سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» که پرفورمنس «گِل‌رو» را برگرفته از نمایش «گِل» پیش از این و همزمان با روز کارگر و در حمایت از مردم مناطق سیل‌زده، از مقابل مجموعه تئاتر شهر تا میدان انقلاب اسلامی اجرا کرد، درباره تداوم اجراهای این پرفورمنس گفت: بعد از اجرای موفق پرفورمنس «گِل‌رو» در تهران و استقبالی که مردم از این اجرا داشتند، به دعوت اعضای انجمن‌های هنرهای نمایشی استان خوزستان و همچنین مؤسسه «نمایش خلاق» برای اجرای این پرفورمنس در حمایت از مردم مناطق سیل‌زده خوزستان، به این استان سفر کردم.

وی ادامه داد: در ابتدا در منطقه شادگان و در روستاهای مشرف به تالاب شادگان پرفورمنس «گِل‌رو» را اجرا نموده و این اجراها با حضور مردم این روستاهای سیل‌زده شبیه کارگاهی در لحظه و بداهه انجام شد و پس از آن در شهر سوسنگرد نیز اجرا کردیم.

خاسب گفت: متأسفانه دوری و فاصله زمانی و مکانی باعث شده که مردم سیل‌زده این روستاها کمتر دیده شوند. این عزیزان در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و اجراهای پرفورمنس «گِل‌رو» در استان خوزستان بسیار متفاوت از تهران بود زیرا در اینجا زندگی مردم در آب است و سیل باعث شده تا آب بسیاری از مناطق را فراگرفته باشد. وی افزود: برنامه ریزی هایی جهت اجرای این نمایش پس از شیراز در استان لرستان و گلستان نیز صورت گرفته که بزودی شاهد اجرا در این مناطق باشیم.

این هنرمند چهاردانگه ای افزود: استفاده از فضای گل‌آلود و خاک و گل‌آلود کردن بدن، ایده جذابی است که خلاقانه توسط اینجانب و گروه ارائه می‌شود، این ایده علاوه بر ایجاد جذابیت برای تماشاگر و فضاسازی فانتزی و غیرمتعارف، موجب شده تا بدن و حرکات نمایشی بازیگر بهتر و نمادین‌تر شود و برای مخاطب اهمیت خاصی پیدا کند. تقسیم انرژی در کل بدن با تکنیک‌های خاص بازی در تئاتر فیزیکال می‌تواند راهگشاترین شیوه برای تمرکز و تسلط بدن در صحنه باشد و ما نیز به احترام مردم شیراز و سیل زدگانش از تمام توان گروه اجرایی استفاده کردیم.

بعد از اجرای این پرفرمنس، یکی از شبکه‌های خارجی در اقدامی غیر حرفه‌ای، با انتشار تصاویری از این رویداد هنری، مدعی شد که جمعی از آسیب دیدگان سیل شیراز به دلیل عدم رسیدگی به آنان، حرکتی اعتراضی را انجام داده‌اند!

این ادعای غیرحرفه‌ای، متأسفانه از سوی برخی فعالان فضای مجازی و گروه‌های واتس آپی، طی روزهای اخیر منتشر و دست به دست شد.

 

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    همینکه شبکه های خارجی توانستند از این تئاتر سوء استفاده کنند، نشان دهنده ضعف آن است که باید جناب آقای خاسب این نکته را مد نظر قرار دهند تا جلوی هر نفوذی گرفته شود. تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.