پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی مداح اهل بیت مرحوم حاج آقا مهدی ابراهیمی کیاسری

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: یکی از چهره های ماندگار و صاحب سبک در مداحی چهاردانگه و از یاران جناب استاد محمد رجبی کیاسری، حاج آقا مهدی ابراهیمی کیاسری می باشد که اخیرا به رحمت ایزدی رفتند.

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز برای معرفی حاج آقا مهدی ابراهیمی از مداح اهل بیت از خاندان رجبی جناب عبدالرضا رجبی خواست تا ایشان را مختصری برای مردم معرفی نماید. متن ذیل از ایشان در معرفی حاج آقا مهدی ابراهیمی کیاسری  می باشد: 

بنا به فرموده خوداستاد ، میگفت که متولد جلالی سال یعنی ۱۳۰۵ می باشد .البته در شناسنامه تاریخ تولدش ۱۳۰۴ می باشد.

او برادر بزرگتری به نام مصطفی داشت که بسیار خوش صدا بود و نوحه خوانی میکرد که حتی صدایش تبدیل به مثلی دربین مردم شد« کوئه مصطفی بخونده رقم». اما مصطفی درعنفوان جوانی به دیار باقی شتافت و مدت ها بعد او حاج مهدی ابراهیمی به دنیا آمد و چون پدرش معتقد بود که مصطفی به خاطر چشم زخم مردم از دنیا رفته ( بخاطر صدا ومرثیه خوانی زیبایش) مخالف خواندن حاج آقا ابراهیمی بود.اما حاج آقا ی ابراهیمی از سن حدودا ۱۲ سالگی پنهانی و دور از چشم پدر در مجالس حاضر و مشغول خواندن شدند تا اینکه وقتی پدرش استعداد فوق العاده اورا دید قبول کرد که او مرثیه خوان شود.

او درکنار مرحوم پدر بزرگم فخرالذاکرین آقا شیخ احمد رجبی شروع به تعزیه خوانی کرد و در نقش مخالف خوان بسیار بی همتا بود. از استعدادهای بی نظیر استاد این بود که هر شعر را فقط یک بار می خواند حفظ می کرد و همچنین قاری و حافظ قرآن بود.

خواندن اشعار مرحوم صامت بروجردی که بسیار مشکل وسخت می باشد از تخصص های او بود که متأسفانه بعد استاد دیگر کسی نمی‌تواند آن را تکرار کند.

او الحق گنجینه ای از اشعار ،سبک و دستگاه های موسیقی سنتی در مرثیه خوانی بود. بعداز رحلت پدر بزرگم ایشان به همراه پدرم آقا شیخ محمدرجبی ( ره) در مداحی و مرثیه خوانی لحظه های بدیع و خاطره انگیزی را در این هنر بوجود آوردند و مردم منطقه هنوز اجرای دو نفره آنها را به نیکی به یاد دارند.

بعد ارتحال پدرم همیشه غمگین و بیاد رفیق شفیقش بود تا اینکه در سن ۹۲ سالگی به دیار باقی شتافت .
مردم هنوز نوای قرائت الرحمن او در مجالس ترحیم و سینه زنی های سه ضرب او را درخاطر دارند.
#یا حضرت عباس
چون علم از دست برادر فتاد
میدان منور شد،آشوب ومحشر شد
برلب شط فرات فتنه برانداختند
ایا خورشید خاور،برادر،شناور،به بحرخون چرایی.

سفارش او بود که درکنار قبر پدرم به خاک سپرده شوند اما به علت اینکه جا نبود اورا در نزدیکی قبر پدر کنار قبر عموی بزرگوارم مداح ،مرثیه خوان وشبیه خوان مخلص آقا شیخ عباس رجبی به خاک سپردند.
عبدالرضا رجبی کیاسری
ومن الله التوفیق

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز ارتحال این پیر غلام اهل بیت را به خانواده محترم و عموم مردم تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن مرحوم علو درجات را از خداوند متعال مسئلت می نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.