پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سند راهبردی دانشگاه‌ تخصصی فناوری‌های نوین در آمل تدوین می‌شود

0

داود دومیری‌گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آمل، اظهار داشت: با بیان اینکه حضور رسانه موجب می‌شود با شفاف‌سازی جلوی هر نوع منادی‌هایی گرفته شود و این بسیار مهم است، اظهار داشت: خبرنگاران به نوعی با قلم‌شان تشویقی برای مدیران می‌شوند تا در کارهایشان موفق‌تر عمل کنند.

وی با اشاره به فعالیت یک سال و نیم خود در این دانشگاه به اجرا درآمدن پروژه‌های عمرانی و پژوهشی عنوان کرد و افزود: در زمینه فعالیت‌های عمرانی موفق شدیم تا مجوز ساخت دانشکده دامپزشکی را در زمین کلاصفا گرفته و این پروژه نیمه‌کاره سال 93 را استارت زده و مشکلات پیشرو را برطرف کنیم.

دومیری‌گنجی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با عدم مشکل مالی و تامین اعتبار این دانشکده کمتر از یک سال آینده کارهای زیرساختی آن انجام و به بهره‌برداری برسد، افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی سعی می‌کنیم در صورت عدم تامین اعتبار دولتی با فروش اراضی مرتبط با این دانشگاه بودجه آن را تامین کنیم.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با اعلام اینکه امسال برای این پروژه بالغ بر 670 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که برای تکمیل آن نیاز به یک میلیارد تومان است، گفت: این دانشکده با راه‌اندازی تنها دانشکده شمال کشور است که به جذب دانشجو می‌پردازد و با توجه به جایگاه استان مازندران در تولید دام و طیور ساخت چنین دانشکده‌ای لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: این دانشگاه ساخت دو دانشکده زیست فناوری و گیاهان دارویی و دانشکده فناوری‌های نوین یا فنی مهندسی را در برنامه‌های آتی خود مدنظر دارد که طراحی آن انجام شده و بزودی کلنگ آن در زمین کلاصفا زده می‌شود.

دومیری‌گنجی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های این دانشگاه جذب امتیاز امور روابط عمومی بین‌الملل است تا به تکمیل ارتباط خود با دیگر دانشگاه‌های معتبر بین‌الملل را بپردازد که برای این امتیاز نیازی به فضای فیزیکی نیست، گفت: تاکنون دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی با پیزای ایتالیا به منظور حضور اساتید بین‌المللی برای چاپ کتاب مشترک، کنفرانس و پروژه‌های مشترک، تبادل اساتید و دانشجو و همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه هایدلبرگ آلمان برای دریافت یک دستگاه آزمایشگاهی به امضا رسانده است.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل از برگزاری دومین کنفرانس بین‌مللی تکنولوژی نوین در نیمه دوم سال‌جاری از سوی این دانشگاه خبر داد و گفت: پس از برگزاری همایش بین‌المللی یوسرن با حضور اساتید مجرب ملی و بین‌المللی تمام برنامه این دانشگاه به اجرای درآمدن این کنفرانس است تا سطح علمی خود را به سطح کشور و دنیا نشان دهد.

وی افزود: شاید این دانشگاه کوچک باشد اما در خود افراد بزرگی دارد که می‌خواهد با برگزاری برنامه‌های پژوهشی به شناسایی اساتید مجرب و ناشناخته شهرستان آمل در سراسر دنیا و کشور بپردازد.

دومیری‌گنجی با تاکید بر اینکه به منظور شناسایی این اساتید و افراد برجسته علمی تمام هدف برای یک برنامه‌ریزی جامع برای جوانان این شهرستان است تا به از این اساتید الگو بگیرند، گفت: شهرستان آمل از 800 سال پیش دارای دانشمندان مطرح و نامی بوده و اکنون نیز در دنیا و کشور اساتید و افراد برجسته علمی نیز وجود دارند که ناشناخته‌اند و نیاز است این افراد شناسایی شوند.

وی افزود: دانشگاه فناوری‌های نوین به دنبال تدوین سند راهبردی دانشگاه است و برای تدوین این سند سعی دارد به طور مشورتی و بکارگیری از تمام پتانسیل شهرستان را استفاده ببرد تا این سند را تدوین کند، با توجه به اینکه جذب 15 نفر به هیئت علمی را داشته و امسال 10 نفر دیگر را برای جذب هیئت علمی را برنامه دارد.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.