پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، نمایشگاه استانی عفاف و حجاب امروز با حضور مسئولان استانی، معاون استاندار و فعالان مروج فرهنگ عفاف و حجاب در ساری گشایش یافت.

حمید رضا عشریه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری امروز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه مرواریدی در صدف با مشارکت بسیج هنرمندان، بسیج جامعه کارگری، اموربانوان استانداری مازندران، شهرداری ساری و قائم‌شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از 20 تا 24 تیرماه سالجاری در مجتمع فرهنگی و اداری ارشاد اسلامی برپا است.

وی به تعویض چادرهای کهنه با نو اشاره کردو گفت: همایشی نیز با عنوان آموزش حجاب، 24 تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

عشریه با بیان اینکه در این نمایشگاه لباس‌ها با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه می‌شود، افزود: 23 تیرماه نیز همایشی برای دختران در سالن سلمان هراتی ارشاد برگزار می‌شود.

ارتقا توان افزایی بانوان

سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران  نیز با بیان اینکه نمایشگاه مرواریدی در صدف در راستای هفته عفاف و حجاب برپا شده است، گفت : دستگاه‌های مختلفی از جمله مشارکت بسیج هنرمندان، بسیج جامعه کارگری، اموربانوان استانداری مازندران، شهرداری ساری و قائم‌شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، صداوسیما و حوزه هنری در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تولیدکنندگان از مشهد، تهران و اصفهان شرکت کردند، افزود: تولید کنندگان خوبی در این نمایشگاه شرکت کردند و محصولات با قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

طوسی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه بانوان اشاره کرد و ادامه داد: امسال پنج صدم درصد از اعتبار هزینه ای استان به امور بانوان و خانواده تخصیص داده شده است که در طرح‌هایی را در حوزه توان افزایی بانوان تدوین شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه بانوان ما توانمند هستند، خاطر نشان کرد: باید به توانمندی بانوان جهت دهیم که سبب بارور شدن استعدادها و ظرفیت های آن ها در حوزه های مختلف شود.

وی بابیان اینکه دفتر امور بانوان استانداری در بسیاری از طرح‌ها نسبت به استان‌های دیگر پیشرو بوده است، گفت: یکی از برنامه‌های دفتر امور بانوان استانداری توان افزایی زنان سرپرست خانوارهایی که در راستای اشتغال زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست فعالیت می‌کنند.

طوسی، اشتغال را دغدغه دولتمردان عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما در این راستا اتاق خلاقیت و کارآفرینی بوده که از صفر تا 100 این ایده‌ها را رصد و تا مرحله اجرا آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

اصغرقلیان، رئیس سازمان بسیج  جامعه کارگری مازندران با بیان اینکه سازمان بسیج کارگری سپاه کربلا مازندران در راستای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی دومین نمایشگاه عفاف و حجاب در مرکز استان برپاکرده است، اظهار داشت: برای عرضه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب با تولیدکنندگان کشور هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است که در مراسم افتتاح آن مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

رئیس بسیج جامعه کارگری سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه محصولات مختلف در 40 غرفه عرضه شده است، گفت: غرفه ای نیز برای نقاشی کودکان در نظر گرفته شده است که مادران بتوانند به راحتی از غرفه ها بازدید کنند.

وی به تعویض چادر کهنه با نو اشاره کرد و افزود: افرادی که علاقه‌مند هستند تا چادر با قیمت مناسب تهیه کنند می‌توانند در این نمایشگاه شرکت و چادر کهنه خود رابا نو تعویض کنند.

قلیان با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب آقایان نیز صورت گیرد، گفت: زمانی که بحث عفاف و حجاب مطرح می‌شود همه به حجاب زنان توجه می‌کنند ولی این مسئله اشتباه است.

رئیس بسیج جامعه کارگری سپاه کربلای مازندران افزود: سازمان بسیج کارگری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای برادران و خواهران آمادگی کامل دارد و مسئولان نیز در این حوزه باید ورود پیدا کنند تا فرایض دینی را احیا کنیم.

نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به خانواده‌های آسیب پذیر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز با تاکید بر نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به خانواده‌های آسیب پذیر جامعه، گفت: برای این منظور دولت برای خودکفایی این خانواده ها ، اقدامات خوبی را انجام داده است.

احمد حسین زادگان  افزود: زنان سرپرست و بدسرپرست خانوارها از جمله خانواده‌های آسیب پذیر جامعه هستند که برای تامین هزینه‌های زندگی به کمک نیاز دارند.

وی از پرداخت تسهیلات کم بهره برای اشتغالزایی از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید برای خودکفایی زنان سرپرست و بدسرپرست خانوار نام برد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های حجاب و عفاف از جمله برنامه‌ها برای عرضه و نمایش توانمندی و تولیدات این نوع زنان است.

برای نخستین بار نمایشگاه حجاب و عفاف با محوریت پوشاک و دیگر ملزومات حجاب ایرانی در مازندران از امروز چهارشنبه برپا شد و تا 24 تیر امسال ادامه دارد.

هنرمندان صنایع دستی و تولیدکنندگان پوشاک ایرانی از استان های مازندران ، خراسان رضوی و تهران در این نمایشگاه حضور دارند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.