پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| سالانه 700 میلیارد تومان صرف درمان بیماران زیرپوشش بیمه سلامت می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، طاهر موهبتی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران در ساری اظهار داشت: بیمه سلامت سازمان بیمه خدمات درمانی سابق است که در سال 74 شکل گرفت و در برنامه پنجم همه صندوق‌های درمانی از دولت منفک و با بیمه سلامت ادغام شوند.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن 40 میلیون  ایرانی زیر پوشش بیمه سلامت افزود:  بیشتر این افراد روستاییان هستند که از این میزان یک میلیون و 600 هزار نفر در مازندران هستند.

موهبتی تصریح کرد: افرادی که توان مالی برای پرداخت بیمه را ندارند تحت پوشش بیمه رایگان هستند که 34 میلیون نفر در کشور و در مازندران  800 هزار نفر بیمه رایگان قرار دارند.

وی گفت: برنامه سازمان این است  محرومان واقعی شناسایی شوند که طبق قانون  مراجعه بیمه رایگان به بخش خصوصی ممنوع و به بخش دولتی مراجعه کنند.

موهبتی افزود: بیش از 63 هزار بیمار خاص در کشور و بیش از چهار هزار بیمار در مازندان هستند که  700 میلیارد تومان سالانه برای مازندران هزینه می‌شود که دریافتی از استان 40 میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طبق بررسی تا پایان سال 96 حدود 10 هزار و 800 میلیارد تومان کسری داشته باشیم اما حداقل هزار و 200 میلیارد تومان کمتر خواهد بود و امسال شیب کسری کاهش قابل توجه می‌یابد.

وی ادامه داد: حذف دفترچه‌ها در بیمارستان‌ها در دستور کار قرار دارد که تاکنون در بیش از 280 بیمارستان اجرا شد و تا سه ماه دیگر در تمام بینارستان‌‌ها حذف و  نسخه‌ها الکترونیکی شود.

موهبتی گفت: بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌ها مدیریت شد تا هزینه‌های درمان سال نیز درست مدیریت شود.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بیمار جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد که طبق قانون در برنامه ششم هزینه درمان برای بیمار به 25 درصد برسد که تلاش سازمان این است افراد دغدغه دیگری جز درمان نداشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: 50 درصد بیمارستان‌ها مقاوم‌سازی و تجهیزات نیز نوسازی شد و پرداخت بدهی‌ها هم در استان مازندران به پنج ماه رسید.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.