پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وجود 185 پروژه نیمه تمام در شهرستان نوشهر

0

فرماندار نوشهر گفت: 185پروژه نیمه تمام در شهرستان نوشهر وجود دارد.

شهرستان نوشهر از جمله شهرستانهایی است که تعداد زیادی پروژه های نیمه تمام از سال های گذشته دارد که برخی از این پروژه ها ملی و دارای اعتبارات میلیاردی است.

نیروگاه زباله سوز با ظرفیت 200 تن در روز، نیروگاه 460 مگاواتی سیکل ترکیبی غرب مازندران واقع در نوشهر و همچنین استادیوم 4000 نفری نوشهر از جمله این پروژه های ملی و مهم است که طی چند سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است و با توجه به پیگیری های که صورت گرفت حال با شتاب خوبی در حال اجراست و زمزمه به بهره برداری رسیدن آنها در سال 97 به گوش می‌رسد.

نیروگاه زباله سوز نوشهر  از جمله پروژه‌های ملی این شهرستان است و تاکنون  87 تا 88 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورتی که تجهیزات آن به موقع برسد و طرف قرار داد چینی نیز برای نصب تجهیزات به تعهدات خود عمل کند تا شهریور به بهره برداری کامل می رسد. این پروژه تاکنون 55 میلیارد تومان هزینه در برداشته که 33 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری و 23 میلیارد تومان نیز از منابع دولتی به آن اختصاص یافته است.

به گفته پیمانکاران طرح در صورتی که تفکیک زباله از مبدا به خوبی انجام شود، این زباله سوز می‌تواند روزانه 200 تن زباله را دریافت کند.

نیروگاه سیکل ترکیبی 460 مگاواتی نوشهر که دارای واحد بخار و گاز است، واحد گاز آن تاکنون 94 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دو واحد گاز و بخار آن باهم دارای 80 تا 85 درصد پیشرفت بوده و برآورد هزینه پروژه  هم 260میلیون یورو است،برق این نیروگاه تابستان امسال  وارد مدار می شود.

استادیوم 4000 نفری نوشهر نیز از دیگر پروژه های ملی شهرستان است که تاکنون 65 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و میزان اعتبار آن از سفر مقام معظم رهبری پنج میلیارد تومان بوده است که اختصاص یافت و هفت  میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه بوده و درصورتی که  با رایزنی نماینده مجلس و فرماندار این اوراق تبدیل به نقدینگی شود و اختصاص یابد در سال 97 به بهره برداری کامل می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، عبدالصمد صفرنژاد، فرماندار نوشهر در حاشیه بازدید پروژه های نیمه تمام نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع با توجه به اشرافیت نسبی که بر پروژه های نیمه تمام از جمله این سه پروژه صورت گرفت شواهد حاکی از آن بوده که پروژه ها با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی با بیان این که در آزاد سازی سواحل، منابع طبیعی و شهرداری اقدامات خوبی انجام داده است تصریح کرد: در آزادسازی چهار کیلومتر حوزه شهری، فرماندار قبلی زحمات زیادی کشید و به طور حتم اگر شهرداری با جدیت ورود پیدا کند، تغییر و تحولات از کپوچال تا بندر و سیترا در ساحل اتفاق می‌افتد و با ایجاد زیرساخت های لازم به زیباترین طرح در نوار ساحلی شمال تبدیل می شود.

صفرنژاد با بیان اینکه تعداد 185 پروژه نیمه تمام در شهرستان نوشهر وجود دارد خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه مربوط به سالهای اخیر است و سابقه برخی از آنها به سالها قبل بازمی‌گردد و برای تکمیل همه آنها نیاز به 165 میلیارد تومان است. پروژه های نیمه تمام  مربوط به بخشهای مختلف از جمله راه، آب، ایمنی جاده و بهسازی جاده است و مهم ترین مشکل و مانع برای تکمیل آنها کمبود بودجه است.

این مسئول با بیان اینکه اولویت دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است تاکید کرد: نگاه استاندار مازندران نیز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و تذکراتی به همه فرمانداران استان داد تا با توجه به کمبود بودجه، پروژه های جدید تعریف نشود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.