پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی دکتر حیدر زمانی کیاسری، متخصص قلب و ساکن تورینو ایتالیا

3

در ادامه سلسله مطالب معرفی فرزندان موفق بخش چهاردانگه به معرفی دکتر حیدر زمانی کیاسری، متخصص قلب و عروق ساکن ایتالیا می پردازیم.

دکتر حیدر (محمود) زمانی کیاسری فرزند دوم خانم صدیقه و زنده یاد حاج مجتبی در سال ۱۳۴۱ در کیاسر متولد شد.تحصیلات ۶ ساله ابتدایی را به تبع حضور پدر که اولین مدیر و معلم روستاهای لالا و ازنی بوده در مدارس ازنی و لالا و کیاسر گذراند.

پدر برای ادامه تحصیلات فرزندان با خانواده به ساری مهاجرت کرد. دکتر حیدر تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را در ساری به پایان رساند. دوران دبیرستان مصادف با مبارزات مردم با رژیم پهلوی بوده که محمود علاوه بر حضور فعالانه در مبارزات به عضویت حزب جمهوری اسلامی درآمد و نقش فعالانه تری در این زمینه ایفا نمود. دکتر حیدر به اتفاق سایر دوستان کتابخانه و کانون الفتح را در کیاسر برای ارتقا سطح اموزشی و فرهنگی و کتابخوانی بنا نهادند و کلاسهای فرهنگی و اموزش شعر خوانی و سرودخوانی و قران و …را نیز تشکیل دادند.همزمان با اخد دیپلم تجربی علیرعم برنامه ریزی و مطالعه مدون جهت کنکور با هدف تحصیل در رشته پزشکی، به علت انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاهها وارد مرکزتربیت معلم شد ولی به علت علاقه شدید به تحصیل در پزشکی در آزمون سراسری اعزام دانشجو به خارج از کشور شرکت نمود و پس از قبولی علمی و طی مراحل، کشور ایتالیا و دانشگاه رم را برای ادامه تحصیل انتخاب و به شهر رم مهاجرت کرد. در طی دوران تحصیل و زندگی همواره به فعالیتهای فرهنگی و سیاسی خود در قالب همکاری با سفارت ایران و رایزنی فرهنگی ایران در رم و واتیکان هم ادامه داده و در روزنامه جمهوری اسلامی نیز مقالات تحلیلی سیاسی را قلم میزد.

دکتر حیدر زمانی در سال ۱۳۵۷ در سال های دوم و سوم دبیرستان جزو ده نفر فعالین اول دبیرستان و پس از پیروزی انقلاب هم در شورای اولین انجمنهای اسلامی دانش اموزان ساری حضور داشته است، همزمان از بدو تاسیس حزب جمهوری اسلامی در شورا و دفتر ساری حزب فعال بود و چند ماه بعد در تاسیس دفتر حزب در کیاسر هم مشارکت کرد، در کیاسر همچنین در خرداد ۱۳۵۷ همراه و با کمک دوستان دیگر اقدام به تاسیس کانون اسلامی الفتح کردند.

دکتر زمانی دوران تحصیل پزشکی عمومی را در دانشگاه “لا – ساپی انزا” شهر رم گذراند. LA SAPIENZA”و در تخصص قلب و عروق نیز از دانشگاه تورین ایتالیا فارغ التحصیل شد.

در دوران دانشجویی جزو فعالین انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا – ایتالیا بوده و به همین دلیل به همراه دیگر دوستان مغضوب پلیس و نیروهای امنیتی این کشور بوده اند.
به رغم مزاحمت ها و تهدید اخراج دانشجویان از سوی پلیس که تحقیقا درراستای دفاع از عناصر معارض انقلاب اسلامی صورت میگرفت فعالیت های فرهنگی سیاسی را همچنان با دوستان ادامه دادند و به تنویر امور از طریق درج برخی مقالات سیاسی تحلیلی در روزنامه های داخل پرداختند.

همچنین با مسلمانان شیعه بومی در ایتالیا هم در جهت نشر و تقویت حضور همکاری می کردند. خانم دمارتینو همسر دکتر محمود، فعال مذهبی بوده که به همراه برادر و پدرش در زمینه پایه گذاری و بسط تشیع در ایتالیا تلاش فراوان داشته است، پدر ایشان اقای عمار دمارتینو که اکنون سالمند شده بیشه از چهار دهه است که به دین اسلام گرویده و اولین شیعه یتالیایی بوده و بسط مذهب تشیع در ایتالیا مرهون خدمات ایشان است.

وی با مرکز اسلامی رم و مسلمانان اروپایی ارتباط تنگاتنگی داشته. دکتر حیدر زمانی بعد از پایان پزشکی عمومی در تخصص بیماریهای قلب و عروق ادامه تحصیل داده و سالهاست که به عنوان متخصص قلب و عروق در شهر تورینو ایتالیا مشغول به کار است.

همسر ایشان بانوی مسلمان ایتالیایی خانم ایمانه دمارتینو تحصیلکرده رشته اقتصاد و فعال در زمینه تبلیغ دین اسلام و مذهب تشیع در مرکز اسلامی کشور ایتالیا است و دارای دو فرزند به نامهای مهدیه و امیرحسین است.

دکتر حیدر هر سال یک تا دو بار با خانواده حتما به ایران سفر میکند و همیشه در هر سفرش حتما به کیاسر میرود و با بستگان و دوستان و نزدیکان دیدار تازه میکند.

 

3 نظرات
  1. دی می گوید

    با سلام همه اینها یی که گفتین کیاسرین میشه بگید برا شهر شوم چکار کردن
    چیه پوز میدی یا با این کار میخواین بگید کیاسر اله یا بله اگه قدمی برای شهر ما برداشتن مهمه مابقی رو ول کنید

    1. اصغری می گوید

      سلام. توقع دارید براتون چه کار کنند؟
      خیابون هاتون رو آسفالت کنن؟
      امکانات رفاهی بیارن؟
      بیمارستان بسازن؟

  2. اصغری می گوید

    این بخش معرفی افراد موفق چهاردانگه‌ای واقعا بخش بی‌نظیریه امیدوارم انتشار نوشتارهای این شکلی بیش از پیش ادامه داشته باشه…
    برای آقای دکتر زمانی آرزوی موفقیت میکنم ایشالا همشه سالم باشن. ایشون و امثال ایشون همیشه مایه سربلندی چهاردانگه‌ای‌ها هستن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.