پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آب منطقه چهاردانگه آلوده است؟ پنهان‌کاری به قیمت از دست رفتن سلامتی

بر اساس اطلاعات دریافتی توسط خبرنگار مازندمجلس با پیگیری‌های مسئولان منطقه، شورای ولویه سفلی آب چشمه چوپین را به آزمایشگاه برد و نتیجه نشان داد که آب این چشمه غیرقابل شرب است.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از مازندمجلس چشمه چوپین و کوه‌های اطراف آن سال هاست که دیگر تداعی‌کننده طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر چهاردانگه نیست. شاهکار‌های مدیریتی یکی از جاذبه‌های طبیعی منطقه چهاردانگه را به مکان جمع‌آوری زباله تبدیل کرده است. شیرابه‌ها، هجوم حیوانات و زباله‌های بیمارستانی مشکلات بسیاری برای اهالی منطقه بوجود آورده است. طی این سال‌ها ابعاد مختلفی از فاجعه زیست محیطی منطقه چهاردانگه در رسانه‌ها منعکس شده است. مسئولان نیز از اعلام تاریخ‌های گوناگون جهت احداث و راه‌اندازی کارخانه‌های زباله‌سوز و کمپوست، دریغ نکردند. گزارش ذیل روایتی است از احتمال یک پنهان‌کاری  که می‌تواند به قیمت از دست رفتن سلامتی اهالی روستای ولویه سفلی تمام شود. گرچه دلیل اصلی تمامی حواشی حول معضل زباله، همان شاهکار مدیریتی است.

روستای ولویه سفلی یکی از چندین روستای منطقه چهاردانگه است که با معضلات زباله و پسماند دست و پنجه نرم می‌کند. آب آشامیدنی این روستا از چشمه کرز تامین می‌شود که آلودگی آن مشابه چشمه چوپین است. همچنین دبیرستان المهدی این روستا که محل تحصیل صدها دانش آموز و آینده‌سازان منطقه است، یکی از مهم‌ترین مراکزی بوده دچار آلودگی آب شرب شده است. بر اساس اطلاعات دریافتی توسط خبرنگار مازندمجلس با پیگیری‌های مسئولان منطقه، شورای ولویه سفلی آب چشمه چوپین را به آزمایشگاه برد و نتیجه نشان داد که آب این چشمه غیرقابل شرب است. یعنی چشمه‌ای که تامین‌کننده آب شرب روستای ولویه و مدرسه المهدی است. اعضای شورای ولویه سفلی معتقدند که آلودگی آب برای مسئولان امر محرز شده بود.

آموزش و پرورش چهاردانگه: از آلودگی آب دبیرستان اطلاعی نداریم

حامد خلیلی معاون آموزش و پرورش چهاردانگه از آلودگی آب آشامیدنی دبیرستان المهدی ابراز بی اطلاعی می‌کند. وی در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار این پایگاه خبری می‌گوید: گزارشی مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی به ما نرسیده است. آب و فاضلاب نمونه‌گیری انجام داده است و هیچگونه آلودگی گزارش نشده است. در صورت اثبات این موضوع اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. سلامت دانش آموزان از هر چیز دیگری برای ما مهم‌تر است.

بخشدار سابق چهاردانگه: به صورت غیر رسمی اعلام کردند که آب چهاردانگه آلوده است

سید محمدحسن سلطانی، بخشدار سابق چهاردانگه، با اشاره به عدم اعلام نتیجه آزمایش آب منطقه نکات مهمی را مطرح کرد. وی گفت: جواب آزمایش آب منطقه اعلام شد و به صورت غیررسمی به ما گفتند که آب آلوده است. ما آزمایش را به مرکز بهداشت شهرستان ساری ارجاع دادیم. اما بهداشت شهر کیاسر به صورت غیررسمی به بنده اعلام کرد که آب منطقه آلوده است. تا زمانی که بنده در سمت بخشداری بودم، پاسخ رسمی مرکز بهداشت شهرستان ساری به آزمایش آب منطقه چهاردانگه اعلام نشده بود.

سلطانی ادامه داد: در اینکه شیرابه‌ها به آب شرب مردم منطقه نفوذ پیدا می‌کند تردیدی وجود ندارد اما اگر جواب رسمی آزمایش اعلام شده و این موضوع میان مسئولان بهداشت و بخشداری مسکوت مانده باید پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

 

پاسخ آزمایش مربوط به آب منطقه چهاردانگه مسکوت مانده است. بخشدار سابق چهاردانگه می‌گوید به صورت غیررسمی به او گفته اند که آب منطقه ناسالم است . او آزمایش را به بهداشت شهرستان ساری ارجاع داده است. اما تا زمانی که پاسخ آن منتشر شود، سلطانی جای خود را به بخشدار جدید می‌دهد. در این مدت یقینا پاسخ آزمایش به بخشداری چهاردانگه ابلاغ شده است. آیا آب منطقه چهاردانگه ناسالم است و مسئولان این حقیقت را پنهان کرده‌اند؟
این پایگاه خبری آماده ارائه توضیحات از سوی بهداشت شهرستان ساری، کیاسر و بخشداری کیاسر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.