پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

81 هزار نفر از مردم جهان به امام رضا (ع) نامه نوشتند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از دبیرخانه جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع)، عباس زارع اظهار داشت: امسال همچون دوره های گذشته هزاران دلنوشته از سراسرکشور و آنسوی مرزها به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) ارسال شده است.

وی افزود: جشنواره ملی نامه ای به امام رضا(ع)، جلوه ای از ارادت ایرانیانی است که مفتخر به خادمی ثامن الحجج هستند. اکنون پس از قرن‌ها ارتباط عاطفی و حسی میان این امام همام و مریدانش را در رویدادی رضوی شاهد بوده که همه ساله با اقبال هر چه بیشتر مخاطبان روبرو می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری اختتامیه جشنواره نامه‌ای به امام رضا در 31 تیرماه سالجاری خبر داد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای نخستین بار در سال 85 اقدام به برگزاری جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا (ع) کرده و در سال جاری سیزدهمین دوره این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سالجاری این جشنواره در سه بخش استانی، ملی، بین‌المللی و بخش ویژه برگزار ‌شده است، افزود: مهلت ارسال آثار تا 18 خردادماه بوده و داوری آثارنیز توسط هیئت داوران به اتمام رسیده است.

وی گفت: در بخش ملی آثار رسیده در حوزه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان 81 هزار و 163 نامه، در بخش بومی به زبان مازندرانی 248 نامه در بخش حدیث رضوی نیز 329 نامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

زارع با بیان اینکه، تعداد نامه بخش بین‌المللی هفته آینده اعلام می‌شودف افزود: برای برگزاری باشکوه این جشنواره مکاتبات و تعامل خوبی با آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حوزه علمیه شده است.

وی بیان کرد: این جشنواره به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی و کمال آفرین رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط به سیره ائمه و معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع)، کمک به انتشار گسترده تولیدات آثار در زمینه فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام و تجلیل از برترین‌ آثار، برگزار می‌شود.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.