پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۰ درصد کارخانجات مازندران تعطیل است

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: بیش از ۷۰ درصد کارخانجات استان تعطیل شد و ۳۰ درصد دیگر با ظرفیت کم در حال فعالیت هستند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از فارس، نصرالله دریا‌بیگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌دور از جناح‌‌بندی سیاسی اعلام می‌کنم، دستمزد جامعه کارگری پایین است و جوابگوی زندگی آنان نیست.

 

وی افزود: آیا با این رکود اقتصادی جامعه کارگری می‌تواند با حداقل حقوق ۷۰۰ هزار تومان زندگی کند؟ امروزه در کشور بیش از ۹۵ درصد کارگران تحصیل‌کرده در بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌های خدماتی و مراکز دولتی کار می‌کنند که امنیت شغلی ندارند و دستمزد آنان نیز پایین است.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه داد: خانه کارگر مازندران دارای ۷۰ هزار عضو است که ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته تأمین اجتماعی به خانه کارگر استان وصل هستند.

 

دریابیگی با بیان اینکه عدالت بدون توسعه و توسعه بدون عدالت امکان‌پذیر نیست، گفت: در مرکز استان بسیاری از واحدهای ما تعطیل است، همچنین طبق گفته مسئولان مشکل چیت‌سازی بهشهر حل شده، در حالی‌که به آنجا تیر خلاص زده شد و تولید این واحد مخدوش شده است.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد کارخانجات استان تعطیل شد و ۳۰ درصد دیگر با ظرفیت کم در حال فعالیت هستند.

 

دریابیگی اظهار کرد: خصوصی‌سازی در استان منتج به تعطیلی واحدهای تولیدی شده است.

 

وی بیان کرد: کارگران ضمن اینکه با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند با مشکل پرداخت هزینه درمان هم مواجه هستند و هزینه درمان برای قشر کارگر رایگان نیست.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه داد: پنج بیمارستان دولتی در استان داریم که دو بیمارستان در شهرستان‌های آمل و بهشهر به وزارت بهداشت هبه شده است.

 

دریابیگی افزود: براساس قانون درمان رایگان است، در‌حالی‌که جامعه کارگری برای درمان هزینه پرداخت می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: حمایت از تولید ملی به منظور خط بطلان کشیدن به کارگران خارجی و اشتغال جوانان کشورمان است.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اظهار کرد: امیدواریم کارخانجات استان احیا شود و مشکلات اشتغال جوانان حل شود و شاهد رونق اقتصادی و رفع مشکلات مردم باشیم.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.