پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

68 میلیارد تومان اعتبار برای نیروگاه زباله سوز ساری نیاز است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: علی اکبر زلیکانی عصر سه شنبه در جلسه شورای شهر ساری با اشاره به پیشرفت ۴۴ درصدی نیروگاه زباله سوز ۴۵۰ تنی ساری اظهار داشت:کارفرمای این پروژه شهرداری ساری است و آب تصفیه شده و آب مورد نیاز نیروگاه توسط شرکت آب تصفیه ساری تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای مربوط به دودکش که حساس‌ترین بخش از نیروگاه زباله سوز را شامل می‌شود به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است و در دودکش‌های ۶۰ متری سنسورهای آنلاین متعددی جهت تجزیه و تحلیل میزان آلاینده‌های ناشی از زباله‌سوزی است افزود: دلیل اصلی تاخیر در اجرایی شدن این پروژه بازه‌ چهار ساله‌ اخذ مجوز از سازمان محیط زیست بوده است.

وی با عنوان اینکه ۳۰ میلیون دلار برای خرید تجهیزات این نیروگاه هزینه شده که ۱۸ میلیون دلار حق‌السهم دولت بوده است افزود: ۶۵ درصد تجهیزات نیروگاه، وارد شهرک صنعتی شماره یک شده و تماماً در سه سوله شامل دو سوله اجاره‌ای و یک سوله شهرداری درحال نگهداری است.

زلیکانی یادآور شد: در مجموع۳۰ میلیارد تومان برای ابنیه هزینه شده و میزان پیشرفت فیزیکی کل ابنیه با تحکیم بستر و تاسیسات زیربنایی ۴۴ درصد است و تا پایان تیر ماه، ۳۴ درصد از کل ابنیه تکمیل شده و نیز باید تا اسفندماه امسال  ابنیه تکمیل شود و مبحث نصب و تجهیز این نیروگاه به نسبت زمان کمتری را خواهد گرفت.

نایب رئیس شورای شهر ساری درباره اعتبار مورد نیاز پروژه گفت: چهار میلیون دلار و ۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه لازم است و ۱۶ میلیارد تومان به صورت اوراق از سازمان‌ همیاری شهرداری‌ها به شهرداری ساری واگذار شده است./مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.